arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

۳ باند سرقت در لرستان منهدم شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری اعضای سه باند سرقت در این استان خبر داد.

به گزارش مهر، سردار محمد قنبری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه هدف و استراتژی اساسی نیروی انتظامی در لرستان تامین امنیت مردم است، اظهار داشت: بر اساس قول هایی که از بدو ورود به استان به مردم دادیم تلاش می کنیم تا همه وظایف پلیس را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بر اساس اهداف ترسیم شده طی دو سال گذشته در حوزه مهار و کنترل جرم ها موفق بوده ایم، تصریح کرد: این موضوع در ذهن و نظر مردم نیز تاثیر گذار بوده و احساس امنیت را در بین مردم بالا برده است.

کشف ۹۰ درصد جرایم در لرستان

فرمانده انتظامی استان لرستان با تاکید بر اینکه هدف پلیس استان در حوزه سرقت ها نیز کاهش فاصله وقوع سرقت و کشف آن بوده است، افزود: امروز نزدیک به ۹۰ درصد جرایم در استان کشف می شوند که این موضوع نوید خوبی برای مردم است.

سردار قنبری با اشاره به اینکه در یکی دو هفته اخیر اتفاقاتی در دو شهرستان خرم آباد و دورود به وقوع پیوست، گفت: در خرم آباد گزارش سرقت هایی به شکل ابتدا سرقت به عنف و سپس سرقت از منزل به پلیس آگاهی ارائه شد.

وی با بیان اینکه سارقان از ساعت هشت شب به بعد در منزل مورد نظر را می زدند و به خانه افراد ورود پیدا می کردند، تصریح کرد: سارقان با استفاده از اسحله غیرواقعی که بسیار شبیه به نوع واقعی بوده و تشخیص غیرواقعی بودن آن بسیار سخت است اقدام با خفت گیری اعضای منزل می کردند و پس از بستن دست افراد و چسب زدن روی دهان آنها اقدام به سرقت از منزل می کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان یادآور شد: در هیچکدام از سرقت های صورت گرفته توسط این سارقان مقدار هنگفتی طلا و پول سرقت نشده که این امر نشان دهنده سرقت بدون برنامه ریزی افراد بوده است.

سارقان دخل مغازه های دورود دستگیر شدند

سردار قنبری با اشاره به اینکه این امر که حریم خانواده شکسته شده و اقدامات به عنف و خشن که در روحیه افراد بسیار اثرگذار است طی این سرقت ها انجام شده بسیار مهم است، گفت: ۵ مورد سرقت به این شیوه در خرم آباد انجام شده بود.

وی در ادامه به سرقت های صورت گرفته در دورود اشاره کرد و بیان داشت: دو نفر موتور سوار در ساعات غروب و خلوت به مغازه افراد رفته و با تهدید به وسیله اسلحه کمری واقعی محتویات دخل مغازه را درخواست می کرده اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه سه مورد سرقت به این شیوه در دورود انجام شده بود که یک مورد آن با اقدام به موقع پلیس ناموفق ماند، یادآور شد: در این سرقت ها هیچگونه شلیکی نشده بود و تنها از اسلحه برای تهدید افراد استفاده شده بود.

سردار قنبری با تاکید بر اینکه سارقان شهرستان دورود در مدت زمانی یک هفته شناسایی و دستگیر شدند، افزود: دررابطه با سرقت های صورت گرفته در خرم آباد هیچکدام از سارقان مورد شناسایی مال باختگان نبودند و بنابراین کار پلیس برای دستگیری این افراد بسیار سخت بود.

دزدی خودرو ها به وسیله جرثقیل

وی با اشاره به اینکه با کارهای ۱۰۰ درصد علمی پلیس آگاهی استان و اقدامات پیچیده نیروهای انتظامی در مدت یک هفته نفر اول این باند سرقت دستگیر شد، اظهار داشت: با اقدامات ویژه کارآگاهان خبره پلیس آگاهی چهار نفر در رابطه با سرقت های صورت گرفته در خرم آباد شناسایی شدند که در نهایت سه نفر از آنها در خرم آباد و یک نفر در اهواز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان لرستان یادآور شد: تمام صحنه های جرم با حضور قاضی ویژه پرونده بازسازی شده و مقادیری از اموال سرقت شده نیز کشف شدند.

سردار قنبری در ادامه سخنان خود به سرقت های خودرو صورت گرفته در حوالی منطقه خضر اشاره کرد و گفت: گزارش هایی در رابطه با سرقت خودرو در منطقه خضر به پلیس ارسال شد که با کمین نیروهای پلیس در منطقه سارقان در محل دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه سارقان در قالب تعمیرکار ماشین و با استفاده از جرثقیل اقدام به حمل و سرقت خودروها می کردند که همین امر باعث شده بود کسی به آنها شک نکند، تصریح کرد: سارقان با اوراق کردن خودروها اقدام به قطعه فروشی می کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان  یادآور شد: در جریان این سرقت ها ۱۹ دستگاه خودرو که برخی نیز مربوط به خارج از استان بودند سرقت شده بود.

سردار قنبری با بیان اینکه جرم مهم و خاصی در استان وجود ندارد که کارآگاهان پلیس آگاهی نتوانسته باشند آنها را کشف کنند، تصریح کرد: کشف این سرقت ها دو پیام دارد یکی اینکه مردم احساس آرامش کنند چراکه نیروهای پلیس به خوبی مجرمان را زیر نظر دارد و دیگرز اینکه هرجرمی هرچقدر هم خطرناک باشد از دید و توان نیروهای پلیس خارج نیست.

نظرات بینندگان