arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

ورود سامانه بارشی به کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور است که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی است.

وی اظهار کرد: روز سه‌شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد که بتدریج سبب ابرناکی و بارش برف و باران در این منطقه خواهد شد. از بعدازظهر نیز با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، دریا مواج بوده و ابرناکی و بارش برف و باران در استان‌های واقع بر سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه با حرکت این سامانه بارشی به شرق کشور از ابرناکی در مناطق شمال غرب کاسته شده و در نواحی مرکزی و شرقی سواحل دریای خزر و در برخی مناطق شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه با عبور شاخه جنوبی این سامانه، در برخی مناطق زاگرس جنوبی، جنوب و جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود، گفت: در این شرایط صبح چهارشنبه کاهش دمایی بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر و صبح پنجشنبه کاهش دمایی بین 5 تا 10 درجه در شمال شرق کشور روی خواهد داد.

به گفته وظیفه، بیشینه بارش در روز سه‌شنبه 13 بهمن، در استان‌های مازندران، گیلان، زنجان و شمال آذربایجان شرقی و روز چهارشنبه 14 بهمن، در استان‌های مازندران و گلستان خواهد بود، همچنین در روز پنجشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه، نیمه ابری، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 12 و 5 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه، نیمه ابری، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده، بتدریج کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 11 و 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
نظرات بینندگان