arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

دانشمندان دریافتند: بی اشتهایی عصبی منجر به مرگ زودهنگام می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 محققان در تحقیقی جدید به ارزیابی پیامدهای کشنده افراد مبتلا به اختلالات خورد و خوراک، به خصوص بی اشتهایی، پرداختند. محققان آلمانی در مطالعه اخیر خود دریافتند افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی پنج برابر بیشتر از جمعیت کلی جامعه در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند.
اکثر وقوع مرگ و میرها در بین افراد مبتلا به بی اشتهایی که دارای وزن پایین و ترس شدید از اضافه وزن هستند، ناشی از علل طبیعی مرتبط با این اختلال است. خودکشی علت اصلی مرگ غیرطبیعی در بین این افراد است.

افراد مبتلا به پرخوری عصبی و سایر اختلالات در خورد و خوراک نیز با نرخ مرگ بیش از حد عادی روبرو هستند، البته به گفته این پژوهشگران، میزان مرگ و میر آنها همانند گروه مبتلا به بی اشهایی عصبی بالا نیست. در پرخوری عصبی یا بولیمیا، فرد ابتدا مقدار زیادی غذا می‌خورد و سپس با ایجاد استفراغ عمدی یا مصرف ملین یا مدر می‌کوشد از افزایش وزن خود جلوگیری کند.
عوامل پرخطر در مورد مرگ زودهنگام در بین افراد مبتلا به اختلال در خوردن شامل تعداد بالای افراد بستری شده در بیمارستان به خاطر این اختلال، توسعه روند این اختلال تا سنین بالاتر، سازگاری اجتماعی ضعیف و شاخص توده بدنی (BMI) پایین تر در زمان بستری شدن در بیمارستان بود.
دکتر مانفرد فیچر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «خودکشی، دغدغه اصلی در بین افراد مبتلا به اختلالات در خورد و خوراک است و باید توجه زیادی به این گروه از افراد شود.»

منبع: مهر
نظرات بینندگان