arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزیر بهداشت: سوء‌تفاهم براي دادستاني پیش آمده

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره‌ اظهارات دادستاني نسبت به صحبت‌هاي اخير خود در مورد حادثه رهاسازي دو بيمار در خيابان‌هاي اطراف تهران، گفت: انتشار برخي اخبار ضد و نقيض در برخي سايت‌ها و رسانه‌ها سبب ايجاد سوء‌تفاهم براي دادستاني شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره‌ اظهارات دادستاني نسبت به صحبت‌هاي اخير خود در مورد حادثه رهاسازي دو بيمار در خيابان‌هاي اطراف تهران، گفت: انتشار برخي اخبار ضد و نقيض در برخي سايت‌ها و رسانه‌ها سبب ايجاد سوء‌تفاهم براي دادستاني شد.

به گزارش ايسنا، دكتر مرضيه وحيد ‌دستجردي در حاشيه مراسم روز جهاني ماما و در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد اظهارات اخير دادستاني افزود: انتشار برخي اخبار ضد و نقيض در برخي سايت‌ها و رسانه‌ها سبب شد سوء‌تفاهم براي دادستاني ايجاد شود و در مجموع 6 نفر از عاملان رهايي دو بيمار به دادستاني معرفي شده‌اند و دادستاني پيگير اين موضوع است و اخبار و نتايج آن را به اطلاع مردم مي‌رساند.

وي تاكيد كرد: بيمارستان‌ها و مراكز بهداشتي درماني آماده خدمت‌رساني به بيماران هستند و با هرگونه تخلف دراين مراكز به شدت برخورد مي‌شود.

وزير بهداشت با بيان اينكه خدمات درماني براي بيماران مذكور به صورت كامل انجام شده و تخفيف در هزينه‌ها نيز صورت گرفته بود و براساس آدرس منزل، بيماران به درب منزل هدايت شده بودند، اظهاركرد: براين اساس پابرجا هستيم تا انگيزه‌ متخلفان اين موضوع مشخص شود و از دادستاني خواستاريم با جديت به اين موضوع رسيدگي شود و اطمينان دارم كه دادستاني نيز پيگير اين قضيه هستند و سرنخ‌ها را پيگيري مي‌كنند.

دستجردي تاكيد كرد: پزشكان و پيراپزشكان نهايت تلاش خود را براي خدمت به مردم انجام مي‌دهند و در صورتي كه گروه‌هاي متخلفي نيز وجود داشته باشد، با آنها به شدت برخورد خواهد شد، همچنين به روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي نيز تاكيد شده است كه توجه و نظارت جدي در مباحث بهداشتي درماني داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت ماماها در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع ادامه داد: در برنامه پزشك خانواده و نظارت ارجاع هيچ استخدامي صورت نمي‌گيرد و تمام نيروها به صورت قرار‌دادي فعاليت مي‌كنند، همچنين در بسته‌ پزشك خانواده از حضور ماماها استفاده شده است و در هر تيم سلامت دو ماما حضور دارند.

ماماها تنها مسئول زايمان نيستند و بايد مشاوره سلامتي نيز ارائه دهند

وزير بهداشت ادامه داد: با گسترش برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع به تمام كشور طي برنامه پنجم توسعه تعداد بيشتري از ماماهاي كشور به كار گرفته مي‌شوند، البته ماماها تنها مسئول زايمان نيستند و بايد مشاوره سلامتي نيز ارائه دهند.

46 هزار تخت بيمارستاني جديد در كشور در حال ساخت است

دستجردي تاكيد كرد: 46 هزار تخت بيمارستاني جديد در كشور در حال ساخت است كه اغلب اين بيمارستان‌ها از جمله بيمارستان‌هاي تهران هستند و داراي بخش‌هاي زايماني؛ بنابراين با بهره‌برداري از اين تخت‌ها تعداد بيشتري از ماماها به كار گرفته مي‌شوند و براي سال جاري حدود چهار هزار تخت بيمارستاني به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با اشاره به اينكه براي كاهش زايمان سزارين اقدامات مناسبي در اين زمينه انجام شده است، افزود: در حال حاضر آمار سزارين در بخش دولتي حدود 20 تا 22 درصد است، اما اين آمار در بخش خصوصي بيشتر است و در مجموع متوسط انجام زايمان به روش سزارين در كشور حدود 40 درصد است كه اين رقم زياد است و بايد كاهش يابد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
يك مسلمان ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
0
1
وزير محترمه لطفا بجاي اين بحث ها تعرفه هاي پزشكي كه در طول برنامه چهارم با نفوذ سياسي اقاي صدر اصولگرا رئيس نظام پزشكي كشور در لايه هاي تصميم گيري پيش امده و بشدت مردم را ناراحت كرده با قدرت تعرفه ها را بيك چهارم كاهش دهيد اخر در كدام كشور دنيا يك متخصص در ماه تا 20000000 تومان در امد ويك استاندار يا قاضي يا استاد دانشگاه يك دهم ان حدودا در امد دارد در كجاي دنيا براي دو دقيقه ويزيت 10000 تومان و يك فوق ليسانس اگر كار پيدا كند ساعتي 4000 تومان ميگيرد اين ها كجايش عدالت است تعرفه ها سياسي تعيين شده و بايد بنفع مردم كاهش يابد دورا ن فريب كاري و سياسي كاري تمام شده و مردم مي فهمند اصولگراي و ا قعي كيست
نظرات بینندگان