arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

نفت کمتر از ۳۴ دلار شد

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۶۶ سنت کاهش یافت و به ۳۳ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۶۶ سنت کاهش یافت و به ۳۳ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها درباره میزان مصرف انرژی چین و افزایش عرضه نفت همچنان بر بازار نفت سایه افکنده، قیمت نفت در معاملات آسیایی امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت، اما مذاکرات احتمالی بین اوپک و روسیه در زمینه کاهش تولید تا حدودی قیمت ها را تقویت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل پس از کاهش یک دلار و 75 سنتی، معادل 4.9 درصدی در جلسه قبل، امروز نیز 66 سنت کاهش داشت و به 33 دلار و 58 سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از کاهش 2 دلاری در جلسه قبل امروز با 71 سنت افت به 30 دلار و 91 سنت رسید.

به رغم این کاهش ها، قیمت نفت خام آمریکا همچنان حدود 19 درصد بالاتر از پایین ترین رقم بیش از 12 سال اخیر یعنی 26 دلار و 19 سنت است که در اواسط ژانویه به ثبت رسیده بود.

ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت، افت قیمت نفت نشان دهنده احساس عمومی منفی حاکم بر بازار است.

وی افزود: «بازارهای بورس افت داشته اند. نفت نیز در حال تضعیف شدن است. همه چیز حکایت از وجود یک احساس ریسک منفی در بازار دارد.»

بن له بران، تحلیلگر بازار در موسسه اپشنز اکسپرس گفت، اگر سرمایه گذاران به این ارزیابی برسند که امید چندانی به توافق روسیه و اوپک بر سر کاهش تولید وجود ندارد، قیمت ها احتمالا به زیر 30 دلار برخواهد گشت.

وزارت انرژی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، وزیر انرژی روسیه و وزیر نفت ونزوئلا امکان برگزاری نشست های مشترک مشورتی بین کشورهای عضو  و غیر عضو اوپک در آینده نزدیک را بررسی کرده اند.

اما گلدمن ساکس گفته که «خیلی بعید است» تولید کنندگان عضو اوپک برای کاهش تولید با روسیه همکاری کنند. زیرا اگر قیمت ها تقویت شوند، تولید کنندگانی که قبلا از بازار خارج شده اند، مجددا به بازار برخواهند گشت و این به ضرر خود اعضای اوپک خواهد بود.
نظرات بینندگان