arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

ساماندهی محله هرندی قابل تقدیر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از رضایت اعضای این کمیسیون از عملکرد سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران به‌ویژه در ساماندهی محله هرندی سخن گفت.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام «عبدالمقیم ناصحی» با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی با مدیران سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: پیش از این جلسه، ذهنیت‌ها و سئوال‌هایی درباره عملکرد این سازمان برای اعضای کمیسیون وجود داشت که با توضیحات و سخنان مدیران سازمان خدمات اجتماعی، ذهنیت‌های قبلی ما در این باره تغییر کرد و حتی در بعضی موارد، این گزارش عملکرد موجب خوشحالی بود.

ناصحی با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های مردم تهران، مسئله‌ آسیب‌های اجتماعی است که مسئولیت آن بر دوش سازمان رفاه است، اضافه کرد:به نظر می‌رسد عملکرد سازمان در حوزه آسیب‌های اجتماعی، عملکرد خوبی بوده است. گرچه نتوانسته‌ایم همه آسیب‌هایی که امروز متوجه شهروندان ماست ازجمله کودکان خیابانی، متکدیان، طلاق ، اشتغال و ازجمله این‌ها را به‌طور کامل ساماندهی کنیم. مشکلاتی که گسترش آن، شهر و روند اجتماعی شهروندی را فلج خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: به لطف خدا کارهای بسیار خوبی به‌ویژه در حوزه معتادان و  در محله هرندی انجام شده است و واقعاً ساماندهی صورت گرفته است. درزمینهٔ راه‌اندازی و افزایش مددسراها، سامانسراها و ... تلاش‌های بسیار خوبی انجام‌شده که قابل‌تقدیر است؛ اما می‌توانیم بهتر از این‌ها هم کار کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی مجتمع‌های بهاران و حواشی پیرامون آن گفت: گلایه اولیه  ما از دوستانمان در شهرداری تهران این بود که چرا برای ساخت مجتمع‌های بهاران، با شورا مشورتی نشده است. اما حضور دکتر قالیباف در صحن شورا و توضیح درباره این که قرار نیست ساختمان جدیدی ساخته شود و مجتمع‌های بهاران با استفاده از ساختمان‌های فعلی و در اختیار شهرداری تهران بوده است، ضمن این که مهارت آموزی و کارآفرینی در بهاران ویژه کسانی است که سم زدایی شده‌اند و هیچگونه اعتیادی ندارند و قرار است برگردند به جامعه و حرفه و منبع درآمدی هم داشته باشند. بنابراین به نظر می رسد که اصل بحث مجتمع های بهاران، بحث خوبی است.

ناصحی در پایان ابراز امیدواری کرد برای راه‌اندازی مجتمع‌های بهاران، برنامه و بودجه ویژه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود تا بهترین تصمیم درباره این مجتمع‌ها گرفته شود.

نظرات بینندگان