arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

انتقاد از بیمه نکردن خبرنگاران و یک پیشنهاد به ارشاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از برخی رسانه‌ها برای بیمه نکردن برخی خبرنگاران، به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پیشنهاد کرد، حق بیمه و یارانه مورد نظر برای حمایت از خبرنگاران را مستقیما تحت قراردادی به شرکت بیمه و یا سازمان تامین اجتماعی بپردازد تا مشکلات احتمالی مانند مورد مذکور پیش نیاید.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا در عین حال اضافه کرد: البته اقدام خوب معاونت مطبوعاتی در گرفتن لیست خبرنگاران و انتشار آن در جهت شفافیت و اطلاع عموم به ویژه خود خبرنگاران، جلوی این نوع رفتارها را می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع بیمه خبرنگاران را بسیار پیگیری کردیم تا این حرفه به عنوان شغل سخت و زیان آور مورد حمایت قرار بگیرد و جلساتی با وزارت ارشاد هم داشتیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره دوبرابر شدن یارانه بیمه خبرنگاران و پرداخت آن به رسانه‌ها، ضمن قدردانی از این اقدام حمایتی و تضمین کننده امنیت و آینده شغلی خبرنگاران، پیشنهاد جدیدی به وزارت ارشاد داد.

او گفت: اینکه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد یارانه بیمه خبرنگاران را دو برابر کرده خیلی خوب است و نشان از آینده‌نگری ارشاد در حمایت مبنایی از خبرنگاران دارد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: معتقدم شخصی که بدون نگرانی از وضعیت بیمه و آینده خود مشغول به کار باشد به معنای واقعی کلمه کار می‌کند و تضمین آینده خبرنگاران بسیار مهم است چرا که آنها چشم بیدار جامعه هستند.

عزیزی با یادآوری این مهم که تجربه‌ای در بیمه رانندگان موجود هست که متولیان امور رانندگان حق بیمه و حتی پرداخت رانندگان و سهم آنها را نیز به شرکت بیمه پرداخت نکرده بودند، گفت: در آن مورد پس از 10 سال رانندگان با مراجعه به شرکت بیمه متوجه شدند حق بیمه آنها پرداخت نمی‌شده است.

نظرات بینندگان