arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

موفقیت های چشمگیر ارتش سوریه در شمال حلب

گزارش های رسیده از سوریه حاکی است که ارتش این کشور در درگیری‌های شمال حلب موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده و با ادامه پیشروی در این استان تروریست ها را غافلگیر و ضربات سنگینی به آنان وارد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در عملیات ارتش سوریه و متحدانش، مسیرهای انتقال تجهیزات گروه های مسلح و تروریستی به مناطق تحت کنترل آنها از جمله جاده ارتباطی تروریستها بین حومه شمالی این استان و شهر حلب قطع شد.

رسانه‌های سوریه خاطرنشان کردند که هدف این عملیات دسترسی به روستاهای نبل و الزهرا است که در طول دو سال گذشته در محاصره گروه های مسلح و تروریستی بوده‌اند.

نیروهای سوریه هم اکنون درسه کیلومتری این دو روستا هستند.

ارتش سوریه در این عملیات همچنین توانسته‌ است چندین روستا از جمله "تل جبین" و "دویر الزیتون"، را در حومه شمالی حلب از کنترل گروه های مسلح و تروریستی خارج کند.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز اعلام کرد که ارتش "امنیت و ثبات" را به روستای حردتنین برگردانده است.

مرکز حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان که در انگلیس مستقر است، نیز خاطرنشان کرد که نیروهای سوریه همچنین روستای رتیان در شمال حلب را تحت کنترل در آورده‌اند.

این اولین عملیات بزرگ ارتش سوریه در شمال حلب از زمان آغاز حملات هوایی روسیه در این کشور است. شهر حلب به مناطق تحت کنترل دولت و گروه های مسلح و تروریستی تقسیم شده است.

تروریستها قبل از فرار به سوی ترکیه روستاهای تل جبین و دویر الزیتون را بمب گذاری و مین کاری کرده اند و ارتش سوریه هم اکنون در حال خنثی سازی این منطقه است.
نظرات بینندگان