arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

رفتارها در زمینه ارتباط دختران و پسران معقول نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکلات جوانان ایرانی پیچیده و وحشتناک نیست گفت: این مشکلات قابل حل است و جوانان باید میدان‌دار حل آن‌ها باشند.

به گزارش ایسنا، محسن طلایی افزود: برخی از مشکلات جوانان رسوب کرده است. لازم است در این زمینه مطالعه و به صورت ریشه‌ای چاره جویی کنیم چرا که بدون مطالعه و تحقیق نمی‌توانیم اقدامات جدی انجام دهیم و مشکلات حل نمی‌شود بلکه شکل آنها تغییر می‌کند.

معاون طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: برخی از مسائل جوانان در جهان مشترک است، برخی از آنها مختص جامعه ایران است و بعضی دیگر مربوط به منطقه و قوم خاصی است. ما باید همه این مسائل را به درستی بررسی کنیم.

طلایی با بیان اینکه برخی از مشکلات جوانان امروزی با نسل‌های قبل متفاوت است اظهارکرد: در حال حاضر جوانان از طریق تلفن همراه به فضای مجازی می‌توانند دسترسی مستمر داشته باشند. ما نمی‌توانیم آن‌ها را از استفاده از این امکان نهی کنیم بلکه باید آن را بگونه‌ای صحیح پر کنیم و از فکر و ایده جوانان برای این کار بهره ببریم. نباید به خاطر ناتوانی خود در فراهم کردن محتوای مناسب در این فضا از جوانان بخواهیم که از فضای مجازی استفاده نکنند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به مشکلات سیستم آموزشی کشور گفت: سیستم آموزشی ایران متکی بر حفظیات است با این وجود از علاقه کم جوانان به پژوهش و مطالعه و مدرک‌گرا بودن آنان گله می‌کنیم؛ این در حالیست که عملکرد ما دچار مشکل است.

وی تصریح کرد: جوانان ایرانی علائم و نشانه‌هایی را به ما می‌نمایانند که نشان می‌دهد عاقل‌تر از ما هستند. گاهی اوقات رفتارهایی ما در جامعه اعم از وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و غیره می‌بینیم که چندان معقول و منطقی نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه به ذکر مثالی در این باره پرداخت و گفت: سیستم آموزش و پرورش ما نامعقول است چرا که بر حفظیات تکیه می‌کند. سازمان سنجش نیز به عنوان سازمان ارزیابی کننده اطلاعات دانش آموزان بر حفظیات آنان توجه دارد.

طلایی با اشاره به مسایل ارتباط دختران و پسران اظهار کرد: راه حلی برای ارتباط دخترها و پسرها باید پیدا کنیم البته این کار به معنای ترویج رفتارهای غیرعلمی و غیراسلامی نیست اما رفتار ما نیز در حال حاضر در زمینه ارتباط دختران و پسران معقول نیست.
نظرات بینندگان