arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

پسر «ماهاتیر محمد» مجبور به استعفا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مخریز ماهاتی، سروزیر ایالت کداح مالزی روز چهارشنبه پس از فشارهای چند هفته اخیر حامیان 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مجبور به کناره گیری شد.

به گزارش ایرنا، برخی تحلیلگران انتقادهای تند 'ماهاتیر محمد' پیر عرصه سیاست مالزی از دولت و شخص 'نجیب تون رزاق' را در فشار بر 'مخریز ماهاتیر' برای کناره گیری از سروزیری ایالت کداح تاثیرگذار می دانند.

ماهاتیر محمد از تلاش های شاخه حزب آمنو در کداح برای برکناری فرزندش انتقاد کرده بود.
براساس گزارش رسانه های مالزی، 'مخریز' روز چهارشنبه در نشستی خبری در 'الور ستار' مرکز ایالت کداح پس از هفته ها تنش که باعث ورود مقامات بلندپایه و سلطنتی و پادشاهی نیز به این عرصه شد، استعفای خود را اعلام کرد.

تنش برسر برکناری 'مخریز ماهاتیر' از سروزیری ایالت کداح پس از آن آغاز شد که شاخه حزب آمنو در این ایالت اعلام کرد اعتماد خود را به وی از دست داده و خواستار کناره گیری مخریز شد.

14 رئیس از 15 رئیس بخش های ایالت کداح اعلام کرده بودند اعتماد خود را نسبت به سروزیر از دست داده اند و باید حزب حاکم آمنو که ریاست آن با نجیب تون رزاق است در این مورد تصمیم بگیرد.
مخریز ماهاتیر 51 ساله، سیاستمدار مالزیایی است که سال 2013 به عنوان سروزیر ایالت کداح منصوب شد. وی از سال 2009 تا سال 2013 نیز معاون وزیر صنعت و تجارت بین المللی بود.

'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق مالزی و پدر مخریز نیز سال 1996 بدون موافقت نمایندگان ایالتی کداح، 'عثمان آروف' سروزیر این ایالت را برکنار کرد.

مخریز ماهاتیر هرچند توانست آراء نسبتا خوبی در انتخابات سراسری داخلی حزب حاکم آمنو در اکتبر سال 2013 کسب کند، اما در کسب کرسی نائب رئیسی این حزب ناکام مانده بود.

ماهاتیر با شعار جوانگرایی در حزب سعی کرده بود فرزندش مخریز را برای کسب کرسی نائب رئیسی حزب مشارکت دهد.

نظرات بینندگان