arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

نسبت ما و انقلاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احسان مازندرانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان نوشت: روز ورود رهبر معظم انقلاب به میهن اسلامی همواره یادآور تجدید عهد ملت مبارز ایران با بنیانگذار جمهوری اسلامی است. تجدید عهدی که گذشت 38ساله نیز از جدیت و عزم طرفین معاهده نکاسته است.

نسبت ما به‌عنوان نسل سوم انقلاب اسلامی با این انقلاب، یکی از وثیق‌ترین نسبت‌هاست، چراکه نسل ما با عبور از مقاطع حساس و تاریخی از یک‌سو و از سوی دیگر تبدیل و تثبیت انقلاب اسلامی به پیکره جمهوری اسلامی، شاهد بنیاد گرفتن یکی از مردمی‌ترین نظام‌های سیاســـی خاورمیانــه بوده است. میزان و معیار مردمی بــودن جمهوری‌اسلامی را در دو جمله‌ای که این روزها تبدیل به کلیدواژه شده است، می‌توان یافت.

یک جمله از امام خمینی(ره) که میزان را رای مردم می‌دانستند و یک جمله از مقام معظم رهبری که رای مردم را حق‌الناس ارزیابی کرده‌اند. دو جمله پیش‌گفته را می‌توان به‌عنوان مانیفست مردم‌مداری رهبران جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر دانست؛ مانیفستی که به کمک نظریه‌پردازانی چون شهید مطهری و کارگزارانی چون شهید بهشتی در نخستین سال‌های حیات جمهوری اسلامی تبیین شد و با پیش آمدن رخدادهایی نظیر درگیری‌های سال 1360 و جنگ تحمیلی هشت ساله وظیفه این تبیین بر دوش نخبگان سیاسی نظیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افتاد. نسل ما به‌عنوان جوانانی که میراث‌دار اندیشه‌های امام خمینی(ره)، شهیدان مطهری و بهشتی از یک سو و مخاطب اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری و در وهله بعد بزرگانی نظیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است، به خود می‌بالد که با شرکت پرشور در انتخابات 1392، هم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، در مشروعیت‌بخشی به نظام سیاسی کوشیده است و هم طبق تحلیل آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی امید را در دل جامعه زنده نگه داشته است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آزمونی دیگر برای نسلی است که تدبیر و اعتدال را برای پیشرفت کشور برگزیده است.
انتخابی که به پشتوانه دفاع از گوهر انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است و هیچ رویداد تلخ و ناخواسته‌ای نیز اراده سیاسی و فرهنگی نسل ما را در دفاع از جمهوریت نظام و آرمان‌های اسلامی آن تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

نظرات بینندگان