arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

روایت صالحی از تلخ ترین انتقادی که شنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جماران: رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به برخی ابهام آفرینی ها از سوی منتقدان برجام، تأکید کرد: مخزن راکتور اراک را بهتر از قبل می سازیم.

علی اکبر صالحی در پاسخ به سوالی در مورد تلخ ترین انتقاداتی که وی در طول مذاکرات هسته ای از منتقدان خود شنیده است؟ اظهار کرد: انتقادهایی که مبنای سیاسی داشته جزو این موارد بوده است؛ نه آنهایی که مبنای فنی داشته است.

وی افزود: انتقادهای سیاسی، انتقاداتی است که ظاهرا بحث اقناع طرف مقابل در آنها مطرح نیست؛ «انتقاد به صرف انتقاد» مطرح است که انسان را ناراحت می کند، اما اگر انتقاد به منظور اقناع پذیری و اقناع یکدیگر باشد، اشکال ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی در مورد سخنان منتقدان برجام در مورد بتن ریزی در راکتور ارک و جمله تهدید آمیزی که در صحن علنی مجلس از سوی یکی از منتقدان خطاب به وی عنوان شده بود نیز گفت: این حرف ها همواره پشت سر ما بوده و باید از آنها عبور کنیم.

وی در عین حال یاد آوری کرد: اما اتفاقی که افتاده این است که مخزنی که از راکتور اراک درآوردیم و در لوله های آن بتن ریختیم؛ این مخزن را ما یکبار ساختیم و بار دیگر بهتر از اول آن را خواهیم ساخت.

صالحی همچنین در خصوص مراحل اجرای برجام و پیشرفتی که از آن انتظار می رفته است هم تأکید کرد: همه چیز طبق آنچه طرفین در برجام متعهد شدند رو به جلو می رود.

نظرات بینندگان