arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

آيا از اعضای ليست تهران تعهد گرفته شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صراط نیوز نوشت: در حالی که لیست ائتلاف اصولگرایان هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اخبار ضدونقیضی از نحوه نهایی کردن این فهرست به گوش می رسد که می تواند منجر به شکست نسبي آن در انتخابات شود.

اعضای ائتلاف اصولگرایان تعهد داده اند تا در انتخابات ریاست مجلس دهم به غلامعلی حداد عادل رای دهند. این موضوع تا جایی پیش رفته که عملا ائتلاف مذکور را از یک ائتلاف همه گیر اصولگرایی خارج کرده و صرفا بخش کوچکی از نیروهای سیاسی اصولگرا را دربرمی‌گیرد. اشتراک افرادی که در لیست نهایی قرار می گیرند، عزم آنها برای ریاست حداد عادل است و گفته می شود برای این کار، اعضای این ائتلاف، به صورت جداگانه، "تعهد" داده اند.

بر این اساس، فهرست مذکور با فشار و میدانداری عده محدودی از اصولگرایان بسته شده و به همین دلیل در اسامی منتشرشده در رسانه ها، جای خالی بسیاری  از چهره های سرشناس اصولگرا به چشم می خورد. گفته می شود این افراد با واسطه گری زاکانی و نزديكانش برای انتخاب حدادعادل به ریاست مجلس هم قسم شده اند.

حداد عادل و زاکانی هر دو در انتخابات ریاست جمهوری 92 ثبت نام کرده بودند که زاکانی پس از رد صلاحیت، به حمایت از حداد عادل پرداخت. اما رییس سابق مجلس نیز در اقدامی قابل پیش بینی در روزهای پایانی منتهی به انتخابات، انصراف داد و اکنون به نظر می رسد با توجه به عدم حضور علي لاريجاني و تشكيلاتش(رهروان ولايت) در ائتلاف اصولگرايان، چشم به صندلی ریاست مجلس دارد.

تحولات رخ داده در سازوکار ائتلاف اصولگرایان، به تحمیل افراد گمنام در لیست 30 نفره ائتلاف منجر شده و موجبات تفرق و پراکندگی آرای اصولگرایان را فراهم خواهد کرد. به این ترتیب، لیست ائتلاف اصولگرایان در ادبیات رسانه ای به لیست ائتلاف حداد عادل شامل "ایثارگران، پایداری و مدیران احمدی‌نژاد" مشهور شده است.

حدادعادل در انتخابات ریاست مجلس هشتم و نهم هم بخت خود را آزموده و هر بار با اختلاف رای زیادی شکست خورده بود. 

نظرات بینندگان