arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

طرح حمله داعش به پایتخت آلمان خنثی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس آلمان از بازداشت سه عضو گروه تروریستی داعش در پایتخت این کشور و خنثی شدن طرح حمله به برلین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان حملات پلیس آلمان به مقر چندین تن از مظنونان تروریستی سه شهروند الجزایری که به گفته مقامات پلیس قرار حمله تروریستی به برلین داشتند، دستگیر شدند.
 
 هنوز زمان دقیق اجرای عملیات تروریستی آنها مشخص نیست، اما پلیس برلین اعلام کرده که این مظنونان فعالانه با شبکه تروریستی داعش در ارتباط بوده‌اند.
 
لازم به ذکر است اعضای اصلی گروهی که حملات پاریس را ترتیب داده بودند نیز الجزایری بودند.
 
مارتین اشتلتنر، سخنگوی دادستانی برلین، گفت با توجه به این‌که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد نمی‌تواند جزئیات بیشتری درباره این ماجرا ارائه دهد، اما تایید کرد که دادستانی از طرح منسجم این مظنونان تروریست برای حمله به برلین اطلاعات موثقی در دست دارد.
 
روزنامه آلمانی "بیلد" در گزارشی آورده که این سه شهروند الجزایری قصد داشتند حمله تروریستی خود را در میدان الکساندر در قلب پایتخت آلمان اجرا کنند؛ میدان بزرگی که یکی از مراکز مهم خرید و سرگرمی و معمولا مملو از جمعیت است.
 
خبرگزاری آلمان نیز گزارش داده که «چک‌پوینت چارلی» که در زمان استقرار دیوار برلین مهم‌ترین ایستگاه بازرسی برای تردد از شرق به غرب بود و حالا به یکی از پربیننده‌ترین اماکن تروریستی در پایتخت آلمان تبدیل شده نیز از اهداف بالقوه برای حملات تروریستی این مظنونان بوده است.
 
در جریان عملیات گسترده پلیس در روز پنج‌شنبه ۴۵۰ نیروی نظامی و امنیتی در برلین مستقر شدند. این بخشی از تمهیدات امنیتی ویژه پلیس در پی گزارش آژانس اطلاعات داخلی آلمان (مرکز حراست از قانون اساسی) درباره احتمال وقوع حمله‌ای تروریستی در این کشور است.
 
گذشته از این، با توجه به آغاز رسمی فصل کارناوال در شهرهای حاشیه رود راین از روز پنج‌شنبه، حضور پلیس برای تامین امنیت این مراسم پررنگ‌تر شده است. با توجه به حوادث تلخی که در تعرض جنسی به زنان و سرقت از آنها در حوادث شب سال نوی میلادی رخ داد، پلیس با تمهیدات ویژه‌ای برای مقابله با مجرمان به میدان آمده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان