arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
کاندیدای اصولگرای مجلس:

شورای نگهبان برای ما اطمینان خاطر به وجود آورده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامرضا مصباح یزدی در مورد آخرین وضعیت لیست اصولگرایان برای انتخابات مجلس آینده اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره همه تشکل‌ها و شخصیت‌های برجسته اصولگرا گردهم آمده‌اند و ائتلافی را تشکیل داده‌اند که ائتلافی پایدار و با دوام خواهد بود.

وی افزود: اکنون همه در حال بررسی داوطلبینی هستند که در تهران ثبت‌نام کرده‌اند و مبنای بررسی افراد هم براساس فعالیت‌ها و میزان رای‌آوری داوطلبین است.

وی در مورد اینکه تاکنون چند درصد از لیست‌ها آماده شده است، اظهار داشت: هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم و ما از حدود 200 نفر از داوطلبین تهران بررسی و به تدریج در حال کاهش این افراد هستیم و تاکنون به نزدیک 40 نفر رسیده‌ایم.

این عضو جامعه روحانیت در پاسخ به این سوال که برخورد اصولگرایان با ردصلاحیت‌های احتمالی داوطلبین این جریان اظهار داشت: شورای نگهبان برای ما اطمینان خاطر به وجود آورده که این شورا به دقت وظایف قانونی خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: ما نمی خواهیم که هیچ‌کس بدون دلیل ردصلاحیت شود، بلکه معتقدیم همه کسانی که صلاحیت لازم را دارند، با احراز این صلاحیت توسط شورای نگهبان تائید شوند و شاهد رقابت در مجموعه انتخابات باشیم تا نتیجه بهتری بدست آید و از این جهت ما هیچ نوع تعیین تکلیفی برای شورای نگهبان نمی‌کنیم و معتقدیم که آنها با وظایف خود به خوبی آشنا هستند و همه باید در مقابل روند قانونی بررسی صلاحیت‌ها خضوع کنند و تسلیم قانون باشند.

وی در پایان تصریح کرد: پایبندی به قانون قطعا به نفع ملت و مملکت ماست و خدای نکرده هیچ جریانی نباید درصدد این باشد که نهادهای قانونی را زیرسوال ببرد یا مورد تخریب قرار بدهد.
نظرات بینندگان