arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
رئیس نمایشگاه کتاب تهران خبر داد ؛

اجاره مصلی،یک میلیاردو 200 میلیون تومان هزینه داشته

رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی هزینه اجاره مصلای امام خمینی (ره) خبر داد و گفت:‌ هنوز هزینه اجرای سازه‌های موقت نمایشگاه پرداخت نشده و ما در حال چانه‌زنی برای کاهش این هزینه‌ها هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی هزینه اجاره مصلای امام خمینی (ره) خبر داد و گفت:‌ هنوز هزینه اجرای سازه‌های موقت نمایشگاه پرداخت نشده و ما در حال چانه‌زنی برای کاهش این هزینه‌ها هستیم.

به گزارش "انتخاب" به نقل از  مهر، بهمن دری رئیس نمایشگاه کتاب تهران، عصر امروز 16 اردیبهشت در جمع خبرنگاران درباره مسایل مختلف مرتبط با بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سخن گفت.

وی ابتدا با اشاره به ایام فاطمیه از افزایش ساعت فعالیت نمایشگاه در سه روز پنجشنبه، جمعه و شنبه به مدت یک ساعت خبر داد و گفت: برای پاسداشت و گرامیداشت جایگاه حضرت زهرا (س) فردا شنبه نمایشگاه از صبح تا ساعت 13 تعطیل است و در محل مصلی، مراسم عزاداری برپا خواهد شد.

وی همچنین به عرضه کتاب‌هایی که سال‌های اخیر درباره حضرت فاطمه (س) منتشر شده اشاره کرد و گفت: تمام این کتاب‌ها جمع‌آوری شده و در غرفه ویژه‌ای در سالن شبستان عرضه شده که مورد استقبال هم قرار گرفته است.

دری در  ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره تخلفات احتمالی در سه روزی که از نمایشگاه گذشته است، گفت: تخلف ویژه‌ای نداشته‌ایم، اما برخی ناشران تذکر گرفته‌اند که این تذکر هم لسانی بوده است. البته گزارش‌هایی درباره جمع‌آوری برخی کتاب‌ها که مروج فرقه‌های ضاله، ادیان‌ ساختگی و عرفان‌های نوظهور است به من ارایه شده است.

رئیس نمایشگاه کتاب اضافه کرد:‌ ما قبل از نمایشگاه به ناشران اعلام کرده بودیم که باید ضوابط نمایشگاه را رعایت کنند و اگر این ضوابط رعایت نشود، دو اتفاق می‌افتد؛ اول، آن دسته از کتاب‌ها جمع‌آوری می‌شود و دوم اینکه ناشر تذکر می‌گیرد.

وی گفت: کتاب‌هایی که در نمایشگاه عرضه شده اساساً دارای مجوز نبوده و به صورت ریسوگراف چاپ شده است که این تخلف نمایشگاهی است و با آن دسته از ناشران برخورد می‌شود.

وی در ادامه گفت: طبیعتاً  نمایشگاه آوردگاه فرهنگی است و ما با این قبیل تخلفات برخورد می‌کنیم.

رئیس نمایشگاه همچنین درباره حضور برخی ناشرانی که در قالب شرکت‌های هرمی به نمایشگاه آمده‌اند،‌ گفت: یک ناشر چنین فعالیت‌هایی داشته که با او برخورد شده است. این ناشر را بازداشت کردند و در حال حاضر هم با قید وثیقه در آستانه آزادی است.

دری همچنین با اشاره به ضوابط نمایشگاه گفت: این ضوابط صرفاً یک بند و یک تبصره ندارد؛ ممکن است مرجع قضایی نظر خاصی درباره نویسنده یا ناشری داشته باشد و قطعاً ما با آن ناشر برخورد می‌کنیم. البته در سه روز گذشته کمترین برخورد با ناشران صورت گرفته و کتاب‌هایی هم که جمع‌آوری شده شرایط لازم را احراز نکرده‌اند؛ یعنی مثلاً چاپ کتاب مربوط به سال 71 یا 72 است والا هیچ منع محتوایی نداشته است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره هزینه‌های ریالی برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به دلیل هزینه‌های شناوری که نمایشگاه دارد، امکان ارایه برآوردی دقیق از این هزینه ها نیست، اما می‌شود به چند هزینه اشاره کرد: اجاره مصلی برای 10 روز اخیر بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است. همچنین هزینه سازه‌هایی که به صورت موقت نصب شده است، قابل توجه است. البته ما هنوز این هزینه را پرداخت نکرده‌ایم و در حال رایزنی با مسئولان برای پایین آوردن قیمت آن هستیم.

رئیس نمایشگاه ادامه داد: در سال جدید سعی شد یک صرفه جویی توام با تدبیر صورت گیرد و ما در عین اینکه از چیزی کم نمی‌گذاریم، کارها را به نحو احسن هم انجام دهیم.
نظرات بینندگان