arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

جوی آب جای زباله نیست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فنی و عمرانی شهرداری زنجان گفت: تمام شهروندان باید متوجه باشند که جوی آب جای زباله نیست و از ریختن هر نوع زباله ای در جوی ها خودداری کنند. 
 
سعید عباسی در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی که شهروندی زباله کوچک یا بزرگ خود را به جوی آب می ریزند، متوجه نیستند که چه خسارتی به سایر همشهریان وارد می کنند. 

وی یادآور شد: آب جوی های شهر زنجان به کانالی می ریزد که به زنجانرود سرریز می شود. 

عباسی اظهار کرد: هر زباله ای که مردم به جوی آب می ریزند موجب آلوده تر شدن زنجانرود که مهمترین رودخانه شهر زنجان به شمار می آید، می شود. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری زنجان گفت: از سوی دیگر همین زباله ها از کانال هایی عبور می کنند که عرض آنان گاه کمتر از 70 سانتی متر است. 

وی خاطر نشان کرد: زمانی که تعداد انبوهی از زباله به ویژه انواع پلاستیک و نایلون وارد کانال های باریک می شود، مسیر عبور آب را مسدود می کند. 

عباسی ادامه داد: در زمان مسدود شدند کانال ها، هیچ راهی برای باز کردن غیر از حضور مقنی ها وجود ندارد. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری زنجان گفت: کانال های آب بسیار بد بو و کثیف هستند و افراد معدودی قبول می کنند که اقدام به ورود به کانال کنند. 

وی تاکید کرد: این در حالی است که مقنی های شهرداری فقط هفت نفر هستند و مسئولیت باز و تمیز کردن تمام کانال های شهر زنجان را به عهده دارند. 

عباسی تصریح کرد: زمانی که شهروندی بدون ملاحظه زباله های کوچک و بزرگ خود را داخل جوی آب می ریزد، در حقیقت این افراد را وادار به ورود مکرر به داخل کانال می کند. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری زنجان گفت: برای دور ریختن زباله ها، به حتم جوی آب مکان مناسبی نیست و برای این کار در سرتاسر شهر زنجان سطل های کوچک و بزرگ زباله در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان