arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

کاهش شدید هوا در مازندران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالی شهروندان ساروی روز شنبه دمای 26 درجه سانتیگراد را در این شهر مرکز مازندران تجربه می کنند که بنا بر پیش بینی هواشناسی میانگین دمای هوا در این استان از یکشنبه بین 12 تا 15 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. 
 
به گزارش ایرنا، اکنون شهرهای ساری و پل سفید در سوادکوه شمالی با 26 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و بلده نور با 9 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین مناطق مازندران محسوب می شوند. 

مدیرکل هواشناسی مازندران گرمای فعلی هوای این استان را به دلیل نفوذ جریان گرم جنوبی دانست و عواقب بروز این جریان را افزایش دمای هوا و وزش باد گرم به خصوص در ارتفاعات دانست. 

نوربخش داداشی با اشاره به وزش باد گرم در ارتفاعات در ساعت های باقیمانده وقت امروز احتمال وقوع آتش سوزی را در جنگل های این استان دور از انتظار ندانست و خواهان به کارگیری تدابیر ویژه از سوی مسئولان مرتبط برای جلوگیری از آتش سوزی و یا تسریع در اطفای حریق شد. 

به گفته وی سامانه جنوبی حاکم بر هوای مازندران از اواخر وقت شنبه از این استان خارج و جای خود را به سامانه سرد و بارشی خواهد داد که با ورود این سامانه دمای هوا استان بین 12 تا 15 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت. 

وی وضعیت هوای استان را در سه روز آینده تمام ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش تند باد اعلام کرد. 

مدیرکل هواشناسی مازندران براساس نقشه های پیش بینی سرعت وزش تندباد در این استان را بین 50 تا 70 کیلومتر در ساعت دانست . 

داداشی پیش بینی کرد که با وزش باد شدید در استان از روز یکشنبه، دریای خزر مواج است و از صیادان خواست تا از ورود به دریا نیز امتناع کنند. 

مازندران دارای هوای معتدل خزری با میانگین بارش 730 تا یکهزار میلمتر در سال است که در 10 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان بارش ها کاهش چشمگیری نداشته است.

نظرات بینندگان