arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

فرمانده سپاه البرز: کنسرت‌های کرج همراه با رقص و پایکوبی برگزار می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فرمانده سپاه استان البرز گفت: فضای کنسرت‌های کرج همراه با رقص، پای‌کوبی و کف‌زدن است و به همین دلیل مختلط بودن زن و مرد این فعل حرام و آیت‌الله حسینی‌همدانی با این امر مخالف است، ولی آقایان به این امر گوش نمی‌کنند.

سردار علی استاد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به خطبه های این جمعه کرج اظهار داشت: آیت‌الله حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در البرز در یک جلسه‌ای گفتند که با موسیقی قانونی، هنر و شادی جوانان مخالف نیستم و من با حرام مخالف هستم.

وی با بیان اینکه کنسرت‌ها در فضای مختلط زن و مرد برگزار می‌شود، گفت: این اختلاط از دیدگاه اسلام حرام است و هیچ‌کس به این عمل، مجوز قانونی نمی‌دهد.

سردار استادحسینی با اشاره به اینکه آیت‌الله حسینی‌همدانی در یک جلسه خصوصی برای آقایان این مورد را توضیح داده بودند، افزود: متاسفانه آقایان به این حرف‌ها گوش نداده‌اند.

وی با بیان اینکه اختلاط زن و مرد از دیدگاه اسلام حرام است، گفت: متاسفانه فضای کنسرت همراه با رقص، پای‌کوبی و کف‌زدن است و به همین دلیل مختلط بودن زن و مرد, این فعل حرام و آیت الله حسینی همدانی همین امر را می‌گوید، ولی آقایان به این امر گوش نمی‌کنند.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: مشکل اساسی آقایان این است که حرف را اشتباهی می‌فهمند و بجای اینکه عمل خود را اصلاح کنند به آیت‌الله حسینی‌همدانی هجمه می‌برند که چرا با شادی جوانان مخالف هستید.

استادحسینی با بیان اینکه نباید این ظلم را در حق امام‌جمعه شهر کرج کنند، گفت: یک حرف منطقی و استدلالی را نباید طور دیگر بیان و تفسیر کرد که این تفسیر، تفسیر خوبی نیست.

وی افزود: نمی‌شود حرام خدا را حلال و حلال را حرام کرد و بی انصافی است که سخن آیت الله حسینی‌همدانی را این‌گونه تفسیر کنند.

سردار استادحسینی با بیان اینکه این موضوع اصلا خط وخط بازی نیست، گفت: این یک موضوع اخلاقی و رفتاری است که به همه خانواده‌ها در جامعه برمی‌گردد.

وی با اشاره به سخن امام جمعه کرج که موضوع اختلاط زن و مرد، رقص و پایکوبی در کنسرت را حرام می‌داند، افزود: نباید تفسیرهای شخصی و غلط از سخن آیت‌الله حسینی‌همدانی کنند، لذا باید در جهت اصلاح این معضل در کنسرت‌ها وارد عمل شویم.

استادحسینی با بیان اینکه باید به حرف منطقی نماینده ولی فقیه گوش دهیم، گفت: باید برنامه فرهنگ سبب ارتقای مردم به سمت خدا شود و اگر برنامه‌ای به نام برنامه فرهنگی در جامعه گذاشته شود که سبب دوری مردم و جوانان از انقلاب و شهدا شود، مفید نیست.

وی با اشاره به اینکه ما با شادی و موسیقی مخالف نیستیم، افزود: حرف آیت‌الله حسینی‌همدانی رعایت حد و حدود اسلام در اجرای کنسرت است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان