arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله مکارم شیرازی : نگذاریم بیگانگان در مقام های حساس نفوذ کنند

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي گفت: براي حفظ ثمره خون شهدا نگذاريم بيگانگان در مقام‌هاي حساس کشور نفوذ کنند. اجازه ندهيم چهره اسلامي شيراز و فارس را عوض کنند و مفاسد اخلاقي آشکار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي گفت: براي حفظ ثمره خون شهدا نگذاريم بيگانگان در مقام‌هاي حساس کشور نفوذ کنند. اجازه ندهيم چهره اسلامي شيراز و فارس را عوض کنند و مفاسد اخلاقي آشکار کنند.

به گزارش "انتخاب" به نقل از ایسنا، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي، از مراجع تقليد در نخستين برنامه متمرکز اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس در جمع هزاران نفر از مردم اين استان در پادگان امام حسين(ع) شيراز، گفت: در قرآن کريم 2 آيه 154 سوره بقره و 169 سوره آل عمران در مورد حيات شهيدان وجود دارد که مخاطب آيه اول، مردم هستند اما آيه 169 سوره آل عمران خطاب به رسول خدا است و 5 امتياز براي شهدا در آن ذکر شده است.

به گفته اين مرجع تقليد، زنده بودن در برزخ، جاودانگي، قرار گرفتن در جوار رحمت الهي و بهره مندي از پذيرايي الهي مهمترين امتيازاتي است که قرآن کريم براي شهدا قائل شده است.

وي با بيان اينکه خانواده شهدا بايد به خود افتخار کنند، اظهار کرد: عشق به شهادت در اسلام موضوع عجيبي است و به فرموده پيامبر شهادت حتما نصيب منتظران آن خواهد شد.

استاد عالي حوزه علميه قم ابراز کرد: خيال نکنيم توطئه‌هاي دشمنان تمام شده بلکه هميشه بايد براي دفاع و پيروي از ولايت فقيه آماده باشيم.

وي با بيان اينکه شهادت در منطق اسلام دوگونه خاص و عام است، اضافه کرد: شهادت خاص مثل هم آناني است که در جبهه‌هاي جنگ شربت شهادت نوشيدند اما شهادت به معناي عام نصيب کساني مي‌شود که در راه انجام وظيفه کشته شوند.

آيت‌الله مکارم شيرازي خاطرنشان کرد: کساني که شهيد نشده از دنيا بروند به شرط آنکه با عشق و محبت به شهادت و اهل‌بيت بميرند، صواب شهيد مي‌برند اما جايگاه شهدا همچنان براي شهداي خاص محفوظ است.

وي با بيان اينکه شهادت در اسلام مفهوم وسيعي دارد، از وجود 14 هزار و 600 شهيد در استان فارس تجليل کرد و گفت: همين تعداد شهداي فارس نشان مي‌دهد که انقلاب را ارزان به دست نياورده‌ايم، بنابراين بايد براي حفظ ميراث شهدا بکوشيم.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علميه قم ادامه داد: نبايد بگذاريم افراد مزدور براي اهداف پوشالي فعاليت کنند و سرمايه داراني به صورت خزنده در مراکز مهم شهر نفوذ کرده و ثروت مردم استان را به خارج ببرند.

مکارم شيرازي خاطرنشان کرد: بدانيد و مي‌دانيم فارس و شيراز هميشه مرکز بزرگان و دانشمندان و فلاسفه و اديبان و شاعران برجسته بوده است؛ الان هم بايد بکوشيم همان نمونه‌ها از ميان کودکان و جوانان اين شهر تکرار شوند.

اين مرجع تقليد درادامه سخنان از بروز برخي رفتارهاي سياسي در کشور ابراز نگراني کرد و افزود: عده‌اي پول‌هاي هنگفتي خرج مي‌کنند که مجلس را در دست بگيرند اما مردم سعي کنند نقشه کش‌ها و نقشه‌ها را بشناسند و آنها را مانند هميشه مايوس کنند.
نظرات بینندگان