arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله استادی: وضعیت حجاب خانم ها در فرودگاه ها هیچ تناسبی با یك كشور اسلامی ندارد

امام جمعه قم سكوت و بی تفاوتی حوزه علمیه در قبال حوادث اخیر كشور را ناشی ازخدشه ای كه به استقلال حوزه وارد شده است ،دانست وتصریح كرد وقتی با نصایح بزرگان جور دیگری برخورد می شود وقایع این دو هفته پدید می آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : امام جمعه قم سكوت و بی تفاوتی حوزه علمیه در قبال حوادث اخیر كشور را ناشی ازخدشه ای كه به استقلال حوزه وارد شده است ،دانست وتصریح كرد وقتی با نصایح بزرگان جور دیگری برخورد می شود وقایع این دو هفته پدید می آید.

به گزارش 19 دی، آیت الله رضا استادی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنكرانی از مراجع فقید تقلید كه در مسجد اعظم قم برگزار شد ، حفظ  استقلال در حوزه را از دغدغه های آیت الله فاضل لنكرانی برشمرد و افزود: ایشان ناراحت بودند كه حوزه استقلال خود را از دست بدهد واز دولت كمك های مختلفی دریافت كند.

وی با اشاره به اینكه نمی شود همیشه اعتماد صددرصدی به افراد كرد افزود:حوزه باید مستقل باشد و متاسفانه در سال های اخیر در این زمینه غفلت هایی صورت گرفته  و وقایع  چند هفته اخیر نیز معلول همان غفلت بوده است كه با وجود اینكه بزرگان نصیحت كردند اما عده ای به جای اینكه از این نصیحت ها به طوركامل استقبال كنند جور دیگری برخورد كردند.

 روحانیت وابسته نمی تواندكاری از پیش برد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینكه آیت‌الله فاضل لنكرانی بر استقلال حوزه تاكید بسیاری داشت،‌ ادامه داد: امروز در بحرین تونس، مصر و دیگر كشورهای اسلامی شاهد خیزش اسلامی هستیم ولی در بعضی از این كشورها شركت اهل علم كمرنگ است و این مسئله به دلیل آن است كه روحانیت وابسته به قدرت است.

وی افزود: اینكه امام، رهبری و دیگر مراجع بر استقلال حوزه تاكید دارند، به این دلیل است كه در موقع لازم بتوانند هشدار داده، نصیحت كرده و موضع‌گیری داشته باشند.
آیت‌الله استادی تصریح كرد: حوزه باید مستقل باشد و در همه ایام زبان و دستش باز باشد و آیت‌الله فاضل این دغدغه را داشت و به آن عمل كرد.

آیت الله استادی خاطرنشان ساخت: در برخی از این كشورها، شركت اهل علم وحضور فیزیكی روحانیت با وجود حمایت گسترده مردم بسیار كم رنگ است و این نشاندهنده وابستگی آنها به دولت است و روحانیت وابسته نمی تواند كاری از پیش برد و مانند سایر حقوق بگیران جز طرفداران می شود.

وی با بیان این كه حضرت آیت الله فاضل لنكرانی(ره) هیچ گاه به هیچ كس وابسته نبود و اگر انحرافی را می دید، گوشزد می كرد، اظهار داشت: در سال های گذشته برخی آن قدر بر موسیقی تكیه كردند كه گویی ما موسیقی حرام نداریم، اما مقاومت های این مرجع فقید عالیقدر باعث شد رئیس دولت وقت، وزیر مربوطه را عوض كند.

عضو شورای عالی حوزه با انتقاد از برنامه های صدا و سیما در خصوص عدم رعایت حجاب عنوان كرد: كارشناسان این سازمان اعلام می كنند برنامه های مربوط به حجاب با برخی از برنامه های دیگر خود صدا و سیما خنثی می شود و اگر درصد كمی هم از این برنامه ها مورد رضایت نباشد مراجع و حوزه ها باید فریاد بزنند.

 آیت الله استادی  با بیان اینكه كشور ما باید در زمینه حجاب برای سایر كشورهای اسلامی الگو باشد افزود: حال باید پرسید آیا وضعیت خیابان ها و مراكز دیگر نظیر فرودگاه ها اینگونه است؟

 استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه امروز بی حجابی در كشور ما به معضلی تبدیل شده است و ظاهر بسیاری از خانم ها در فرودگاه ها هیچ تناسبی با یك كشور اسلامی ندارد.
وی افزود: متاسفانه در برنامه های تبیلغاتی صدا و سیما نیز از ظاهر برخی از خانم ها  برای تبلیغات استفاده می شود كه این امر با مبانی اسلامی سازگاری ندارد .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  ادامه داد: از آنجا كه نظام ما یك نظام اسلامی است از این رو برخی از مناصب آن نیازمند به مجتهد دارد تا نیازهای نظام تامین شود و وجود مركز فقهی ائمه اطهار (ع) می تواند این امر را با تربیت طلاب  و فضلای مجتهد و باسواد محقق كند.

امام جمعه قم ضرورت آمادگی طلاب برای پاسخگویی به شبهات را مورد تاكید قرار داد و گفت: آیت‌الله فاضل با راه‌اندازی مركز فقهی ائمه اطهار به دنبال تربیت طلاب در این زمینه بود.
وی اظهار داشت: بنیه‌های علمی طلاب، فضلا و مدرسان ما باید هرچه بیشتر تقویت شود تا بتوانند در برابر شبهات پاسخگو باشند.
آیت‌الله استادی با اشاره به اینكه نظام ما اسلامی و متكی به مكتب اهل بیت است، گفت: این نظام به مجتهد نیاز دارد و باید تعداد زیادی مجتهد تربیت شوند تا بتوانند نیازهای نظام را پاسخگو باشند و باید برای ترویج دین، تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات نیروهای لازم را تربیت كرد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه، در این مراسم با بیان این كه یكی از دغدغه های اصلی حضرت آیت الله فاضل لنكرانی(ره) زنده نگاه داشتن نام حضرت فاطمه زهرا(س) بود، اظهار داشت: زنده نگاه داشتن نام حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند به خودی خود حقانیت تشیع را اثبات كند؛ ازاین رو مراجع و علما همواره بر زنده نگاه داشتن این نام اصرار داشته و دارند.
امام جمعه قم با بیان اینكه فاطمیه معیار حق و باطل است، افزود: در كتابهای معتبر اهل تسنن آمده است كه حضرت زهرا(س) از حكومت خلیفه اول راضی نبودند و پیامبر (ص) نیز فرموده بودند كه رضای خداوند در رضای فاطمه و نارضایتی او نارضایتی خداونداست.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنكرانی، با بیان اینكه آیت الله فاضل لنكرانی یكی از محبوب ترین مراجع در زمان خود بود ابراز داشت: ایشان در راستای مبازره با توطئه دشمنان می دانست كه چگونه باید عمل كند و زمینه را نیر برای آینده فراهم می كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
1
این همه از بد وبی حجابی سخن می گویید ولی از تورم وگرانی ونان شب مردم سخن نمی گویید!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
1
حالا کجاي مملکت با يک مملکت اسلامي تناسب داره؟ شما بقيه اش رو ول کردي چسبيدي به اين يکي؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
2
خدایا فقط به تو توکل میکنم.یکی نیست بگه هواپیما واسه چی سقوط میکنه؟؟؟؟؟ ولی تا دلت بخواد نفر هست که تو فرودگاه به حجاب گیر بده.فکر کنم دلیل سقوط هواپیما فریب خوردن خلبان و خدمه به دلیل فریب اشخاص بی حجاب باشه.
ناشناس
|
Austria
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
0
خووووووووووووووب. حالا رسیدیم به سر حجاب. آآآآآآآآآی چقدر خسته شدیم. چه قدر مشکلات حل کردیم. نفس کش. میشه حالا که همه مشکلات حل شد یه کم استراحت کنیم بعد بریم سراغ مسئله حجاب؟
نظرات بینندگان