arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

خرمشهر آماده پذیرایی ازمسافران نوروزی

با توجه به اینکه خرمشهر همه ساله میزبان میلیون‌ها نفر از میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است با استفاده ازامکاناتی مانند قبیل قطار گردشگری می‌توان نقاط تفریحی، گردشگری و حتی مذهبی سطح شهر از جمله بلوار ساحلی امام (ره) را به عموم بازدیدکنندگان نمایش داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در آستانه تعطیلات فروردین ماه، ایرانی ها کم کم خود را برای سفرهای نوروزی آماده می کنند.در این بین چند سالی است که توجه مسافران نوروزی بیشتر به سمت شهرهای جنوبی جلب شده است.شهرهایی که از جاذبه های طبیعی زیبا و آثار باستانی فراوانی برخوردار است.
 یکی از این شهرها بندرخرمشهراست.بندری با جاذبه هایی زیبا از جمله جزیره مینو ، تالاب ناصری خرمشهر ، قصر فیلیه و  رودخانه کارون که هرساله هموطنان بسیاری را به خرمشهر می کشاند.
محمد علی دوایی فر شهردار خرمشهر با اعلام آمادگی این نهاد برای پذیرایی گرم از مسافران نوروزی  رونق صنعت گردشگری را رویکرد اصلی در اجرای طرح های عمرانی شهر خواند و گفت:در دوره مدیریت جدید شهرداری اجرای طرح های عمرانی با رویکرد رونق گردشگری شهر، سرعت بیشتری می گیرد.
خرمشهر آماده پذیرایی ازمسافران نوروزی
محمد علی دوایی فر با تشریح پروژه های در دست اجرای شهرداری خرمشهرافزود:در آینده نزدیک پروژه شهرک سلامت با رویکرد رونق گردشگری سلامت کلید می خورد که اجرای کامل این طرح گامی مهم درراستای درآمدزایی و مداوای بیماران استان و کشورهای همجوارارزیابی می شود.
شهردار خرمشهر همچنین با تشریح برنامه های این نهادبرای رونق گردشگری گفت:ساخت پل عابر پیاده با رویکرد گردشگری از طرح های مورد نظر است که مطالعات مشاوره ای آن نیز آغاز شده است.
وی گفت:این طرح پل با ارتفاع 20 متر و طول 16 متر و با طراحی کابلی دارای دو جایگاه به مساحت 80 متری در وسط رودخانه است که رستوران،موزه تاریخی و مردم شناسی و فروشگاه های صنایع دستی در آن پیش بینی شده واین پل با توجه به ارتفاعی که برای آن در نظر گرفته شده می تواند چشم اندازی دیدنی برای گردشگران باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به احداث مجموعه فرهنگی و تفریحی در خرمشهر اشاره کرد وگفت:در این مجموعه کمپ نوروزی،نمایشگاه های عرضه انواع کالاهای کشاورزی،گل و گیاه،نمایشگاه کتاب و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی در نظر گرفته شده که بزودی عملیات آن آغاز می شود.
دوایی فر بودجه شهرداری خرمشهر در سال گذشته را 630 میلیارد ریال خواند و گفت: بودجه امسال این نهاد باید دو برابر شودو به دلیل اینکه شهرداری 610 میلیارد ریال بدهی ملکی به شهروندان دارد، اگر این بودجه محقق نشود نمی توان مطالبات شهروندان را پرداخت کرد.
شهردار خرمشهر گفت: در راستای تحول ورفع مشکلات شهروندان، تدوین سند چشم‌انداز شهر خرمشهر را در دستور کار قرار دادیم که پس ازشناسایی و جمع‌بندی فرصت، آسیب و راهکارهای رفع آن‌ها، این سند نیز ارائه و عملیاتی خواهد شد.
محمدعلی دوایی فر اظهار داشت: شهرداری برای بهسازی بازار سیف و صفای خرمشهر برنامه‌های کوتاه‌مدتی دارد، اما این امر به دلیل موانع موجود در امر تملک برخی مغازه‌ها به تأخیر افتاده است. عرضه و خرید در این بازار جریان دارد و شهرداری تلاش می‌کند از طریق رایزنی با یکی از دستگاه‌های نیمه‌دولتی که متولی برخی املاک این دو بازار است مشکل موجود در مسیر بهسازی را حل کند.
وی گفت: بازار سیف و صفا به لحاظ موقعیت جغرافیایی از ویژگی گردشگری بسیار خوبی برخوردار است، مطمئناً اگر قدمت تاریخی آن نبود برای احداث یک بازار بزرگ و مدرن در آن برنامه‌ریزی می‌کردیم اما سعی داریم فضای موجود را به وضع سابق بازگردانیم.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برای دفع آب‌های سطحی ناشی ازبارندگی در خیابان‌های خرمشهر چه برنامه‌ریزی صورت گرفته است، اظهار داشت: برای دفع آب‌های سطحی پروژه‌های کوتاه‌مدت پاسخگو نیست و این‌ یک واقعیت است، شبکه دفع آب‌های سطحی با فاضلاب یکی است در حالی‌ که طراحی شبکه دفع آب‌های سطحی به یک برنامه‌ریزی و تحول گسترده نیاز دارد. هزینه‌های این طرح بالا است که نیاز به یک حرکت تعاملی دارد، متأسفانه شبکه فاضلاب هم در خرمشهر کامل نیست اگر کامل بود می‌توانستیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.
وی بیان کرد: در وضعیت کنونی برنامه‌های موضعی و کوتاه‌مدت مشکلات شهروندان را متحول نمی‌کند، در این راستا تدوین سند چشم‌انداز شهر خرمشهر را در دستور کار قراردادیم که پس از شناسایی و جمع‌بندی فرصت، آسیب و راهکارهای رفع آن‌ها این سند نیز ارائه می‌شود. تدوین این سند یک حرکت تئوری است و باید همت خود را برای عملیاتی کردن آن بگذاریم، تلاش می‌کنیم در مدت‌زمان اندک باقی‌مانده تا پایان سال این سند را تدوین و عملیاتی کنیم تا بتوانیم از ظرفیت گردشگری مهمانان نوروزی، جلب رضایت آنان درنتیجه افزایش مهمانان و رونق اقتصادی منطقه را شاهد باشیم.

شهردار خرمشهر از راه‌اندازی قطار گردشگری در خرمشهر خبر داد و گفت: این قطار نیاز به ریل ندارد و چرخ‌های آن از جنس لاستیک است که در خیابان به راحتی قابل حرکت است.
وی در ادامه گفت: با مشارکت بخش خصوصی قطار گردشگری را در نمایشگاه دستاوردهای ادارات خرمشهر راه اندازی کردیم.این قطار شامل چهار واگن است و هر واگن با ظرفیت حداقل چهار نفر به طول 11 متر و عرض یک متر به نمایش گذاشته شد.
دوایی‌فرد خاطر نشان کرد: قطار گردشگری پس از پایان مدت نمایشگاه قرار است در سطح شهر خرمشهر به ویژه اماکن تفریحی و گردشگری، به صورت روزانه گردش داشته باشد.
 شهردار خرمشهر با بیان اینکه گردشگری با ویژگی‌های منحصر به خود با آینده‌ای روشن در تمام شهرها و کشورها بعنوان یک ظرفیت اقتصادی محسوب می‌شود اظهار کرد: بسیاری از شهرها با استفاده از صنعت گردشگری در راستای اشتغال زایی، توسعه زیرساخت‌ها و بعنوان یکی از منابع اصلی درآمدی تلاش می‌کنند.
وی اضافه کرد: خرمشهر با قابلیت‌های فراوان از جمله خطوط ریلی، دریایی و... فرصت را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.
شهردار خرمشهر افزود: با توجه به اینکه خرمشهر همه ساله میزبان میلیون‌ها نفر از میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور است با استفاده ازامکاناتی مانند قبیل قطار گردشگری می‌توان نقاط تفریحی، گردشگری و حتی مذهبی سطح شهر از جمله بلوار ساحلی امام (ره) را به عموم بازدیدکنندگان نمایش داد.
به گفته دوایی‌فر با توجه به نبود هتل مناسب در شهر ، برنامه‌ریزی های لازم برای راه‌اندازی کشتی‌هتل در ساحل کارون در مسیر این شهر با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته که امیدواریم تا پیش از نوروز راه‌اندازی شود است.
وی در پایان با اشاره به آماده‌سازی خرمشهر برای ایام نوروز افزود: در حال آماده‌سازی کمپ‌های نوروزی مناسب برای مسافرانی هستیم که به صورت مستقل به خرمشهر سفر می‌کنند. همچنین ساحل رودخانه، چراغانی شده و ساحل‌سازی نیز در برنامه ماست.

نظرات بینندگان