arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

بمب‌ ساعتی خطرناک در کمین مردان ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مسئول برگزاری روزملی سلامت مردان نسبت به شیوع بیماری های واگیر جنسی در مردان ایرانی و عوارض این قبیل بیماری‌ها برای جامعه هشدار داد.

فرزین سلیمان زاده ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: انواع خطراتی که مردان را به واسطه جنسیت، نوع کارهایی که انجام می دهند و شیوع بیشتر برخی از بیماری ها که سلامتی آنها را تهدید می کند بر اهمیت برگزاری" روز ملی سلامت مردان" وتوجه دادن مردان کشور به بیماری هایی که در کمین شان است می افزاید.

شایع ترین بیماری‌های مردان در کشور
عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران ادامه داد: در کشورهای پیشرفته یا درحال توسعه ،بیش از آن که بیماری های واگیردار و عفونی به جامعه آسیب برسانند بیماری های غیرواگیر آسیب رسان هستند. کما این که در کشورهای پیشرفته هم همین گونه می باشد.

وی هشدار داد: به دلیل تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و گرفتار شدن بخش قابل توجهی ازمردان در زندگی شهری،متاسفانه بیماری های قلبی- عروقی،دیابت و برخی سرطان های خاص مردان در دنیا و کشور ما شیوع به نسبت بالایی دارد که باید درراستای پیشگیری و اطلاع رسانی دراین باره قدم های جدی برداشت.

جراح و متخصص بیمارهای کلیه و مجاری ادرار همچنین افزود: اما درعین حال بیماری های عفونی مردان نیزدردنیا و ایران درحال شیوع است که البته برایشان پیشگیری و درمان های مناسب داریم.
وی افزود :این درحالی است که بیش از آن که درمان در مورد آنها نقش کنترل کننده داشته باشد آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: تعداد این بیماری ها کم نیست اما آنچه به نظر انجمن ارولوژی ایران امسال به دغدغه مهمی طی سال های اخیر تبدیل شده شیوع بیماری های منتقل شونده از راه جنسی است که باید به دقت مورد نظرقرارگیرد.

سلیمان زاده ادامه داد: حال آن که متأسفانه به دلیل شرایط فرهنگی کشور ما، کمتر در خصوص این بیماری ها صحبت می شود.حال آنکه برخی از این بیماری ها در جامعه به طور خزنده و زیر پوستی رو به افزایش است که درصورت عدم توجه و پیشگیری سریع می تواند به عنوان یک بمب ساعتی خطرناک عمل کند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل موضوع خاصی که امسال در روز سلامت ملی مردان روی آن تأکید بیشتری داریم سلامت در حیطه بیماری های منتقله از راه جنسی است؛ تا خانواده ها را از این مهم مطلع کنیم.

مردان کمتر از زنان به سلامتی شان اهمیت می دهند
این ارولوژیست خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی های صورت گرفته مشخص شده که مردان نسبت به زنان به سلامت خود توجه کمتری دارند و این امر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیز کم و بیش یکسان است. حتی در کشورهای پیشرفته هم مردان به دلیل ویژگی های اجتماعی و ذهنی در مراقبت از سلامت خود نسبت به خانم ها سهل گیر تر هستند.

وی یادآور شد: بنابراین شیوع برخی از بیماری های مهم مانند سرطان ها؛ دیابت و بیماری هایی که در پی مصرف سیگار و یا سوء مصرف الکل و مواد مخدر و همچنین عادات غذایی نا مناسب ایجاد می شوند نیز در مردان بیشتر از زنان است.

عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران اظهار کرد: خوشبختانه امسال تفاهم نامه ای را با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی نیز به امضاء رساندیم تا از امکانات و مراکز درمانی وابسته به این انجمن نیزدرروزملی سلامت مردان به نحو مطلوب و درراستای خدمات رسانی بهتر و گسترده تر به مردان درسراسر کشور بهره مند شویم.

گفتنی است ششم اسفند هرسال مصادف با روز ملی سلامت مردان در کشور است.

نظرات بینندگان