arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

جزییات بودجه سال 2017 آمریکا

افزایش بودجه های دفاعی، ترابری، بهداشتی و بازرگانی و کاهش بودجه های کشاورزی، ناسا، وزارت خارجه و دادگستری از جمله نکات برجسته در لایحه چهار تریلیون و 100 میلیارد دلاری دولت باراک اوباما برای سال مالی 2017 است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افزایش بودجه های دفاعی، ترابری، بهداشتی و بازرگانی و کاهش بودجه های کشاورزی، ناسا، وزارت خارجه و دادگستری از جمله نکات برجسته در لایحه چهار تریلیون و 100 میلیارد دلاری دولت باراک اوباما برای سال مالی 2017 است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس، از ارایه پیشنهاد بودجه سال 2017 آمریکا توسط رئیس جمهوری این کشور خبر داد که خلاصه ای از جزییات این بسته پیشنهادی 4.1 تریلیون دلاری فهرست شده است:

*** بازرگانی
** تغییر: افزایش 19.7 درصدی
* شرح
12 میلیارد و 100 میلیون دلار برای بخش بازرگانی در نظر گرفته شده است که 9 میلیارد و 700 میلیون دلار آن، نیازمند تصویب کنگره خواهد بود. بخشی از این بودجه، صرف تشویق شرکت ها برای فعالیت و اشتغال زایی در این کشور خواهد شد.
بخش دیگر این مبلغ نیز قرار است برای کمک به بازاریابی شرکت های آمریکایی خارج از این کشور و نیز اعمال قوانین بازرگانی، هزینه شود.

*** دفاعی
** تغییر: افزایش 6 درصدی
* شرح
کل بودجه دفاعی آمریکا در این لایحه، 649 میلیارد و 900 میلیون دلار است که 582 میلیارد دلار از آن باید به تصویب کنگره برسد. بخش عمده ای از بودجه وزارت دفاع آمریکا ثابت خواهد بود. با این حال، بودجه دفاعی ایالات متحده در بخش حمایت از اروپا بویژه اروپای شرقی با هدف آنچه مقابله با تهدیدهای روسیه نامیده شده است، افزایش خواهد یافت. همچنین بودجه مبارزه با داعش و شاخه هایش در عراق، سوریه و آفریقا نیز افزایش نشان می دهد.
بودجه مربوط به امنیت شرق اروپا در لایحه پیشنهادی اوباما، چهار برابر شده و از جمله شامل سه میلیارد و 400 میلیون دلار برای افزایش رزمایش ها، جا به جایی نیرو و استقرار تجهیزات است. صندوقی به ارزش 200 میلیون دلار نیز ویژه عملیات های ضدتروریستی در شمال و غرب آفریقا از جمله کشور لیبی در نظر گرفته شده است.
در لایحه پیشنهادی 2017، سرعت خرید جنگنده ها، بالگردهای نیروی زمینی و تجهیزات تفنگداران دریایی کاهش یافته، اما بر بودجه دفاع سایبری و فناوری های پیشرفته افزوده شده است. این لایحه، 1.6 درصد افزایش حقوق برای نظامیان و کارمندان تحت پوشش وزارت دفاع در نظر گرفته است.

*** انرژِی
** تغییر: 6.8 درصد افزایش
* شرح
بودجه پیشنهادی برای وزارت انرژی 30 میلیارد و 800 میلیون دلار است که تقریبا همه آن باید به تصویب کنگره برسد. در راستای پیمان آب و هوایی پاریس 2015، بودجه ای معادل 7.7 میلیارد دلار برای ترویج انرژی های پاک در سال 2017 در نظر گرفته شده است که افزایشی 20 درصدی را نسبت به بودجه ترویج انرژی های پاک در سال مالی جاری نشان می دهد.

*** کار
** تغییر: 35.5 درصد افزایش
* شرح
کل بودجه پیشنهادی برای بخش کار، 64 میلیارد و 900 میلیون دلار است که بخش عمده ای از آن، صرف آموزش های ضمن خدمت خواهد شد. از جمله، دو میلیارد دلار برای دوره های نوآموزی، سه میلیارد دلار برای شراکت میان کارفرمایان و کمک به سازمان ها و آموزشگاه های محلی برای آموزش نیم میلیون کارگر و 1.5 میلیارد دلار برای کمک به کاریابی در ایالت ها خواهد بود.

*** ناسا
** تغییر: 1.3 درصد کاهش
* شرح
بودجه پیشنهادی اوباما برای ناسا در سال آینده، 19 میلیارد دلار است. در این لایحه، بودجه اکتشافات فضایی 17 درصد کاهش نشان می دهد. یک طرح 100 میلیون دلاری برای کاهش انتشار دی اکسید کربن توسط هواپیماها در نظر گرفته شده است.

*** وزارت خارجه
** تغییر: 3.7 درصد کاهش
* شرح
کل بودجه پیشنهادی برای این حوزه، 57 میلیارد و 400 میلیون دلار است.بخش عمده ای از بودجه وزارت خارجه، در بخش مبارزه با داعش، مقابله با منابع مالی و جلوگیری از جذب نیرو توسط این گروه و نیز «ایجاد ثبات در بخش های آزادشده از داعش» هزینه خواهد شد.
جلوگیری از مهاجرت انبوه از آمریکای مرکزی به ایالات متحده و اجرای سیاست های مربوط به بهداشت جهانی و دگرگونی های جوی، از دیگر اولویت های بودجه وزارت خارجه است.
شش میلیارد و 100 میلیون دلار برای تامین امنیت سفارت خانه ها و یک میلیارد دلار برای «مقابله با خصومت روسیه» در نظر گرفته شده است.

*** ترابری
** تغییر: 25.8 درصد افزایش
* شرح
بودجه پیشنهادی بخش ترابری، 95.4 میلیارد دلار است که 12 میلیارد دلار آن باید به تصویب کنگره برسد. 10 میلیارد دلار صرف اجرای پروژه های ترانزیتی و هفت میلیارد دلار صرف نوسازی راه آهن یا ساخت راه آهن تندرو خواهد شد. کنگره پیشتر از تصویب بودجه برای راه آهن تندرو جلوگیری کرده بود.

*** وزارت دارایی
** تغییر: 17.3 درصد افزایش
* شرح
کل بودجه وزارت دارایی 622 میلیارد و 400 میلیون دلار است که 13 میلیارد و 100 میلیون دلار آن، باید توسط کنگره تصویب شود.
بخشی از افزایش بودجه وزارت دارایی (خزانه داری) آمریکا، برای بهبود پاسخ گویی به مالیات دهندگان و بخشی دیگر برای بهبود اعمال قوانین مالیاتی هزینه خواهد شد.
وزارت دارایی آمریکا برآورد کرده است که به ازای هر یک دلار هزینه در بخش اعمال قوانین مالیاتی، شش دلار درآمد برای ایالات متحده کسب خواهد شد.

*** امور کهنه سربازان
** تغییر: 9.1 درصد افزایش
* شرح
کل بودجه درنظر گرفته شده برای این بخش، 178 میلیارد و 700 میلیون دلار است که 75 میلیارد و 100 میلیون دلار آن باید به تصویب کنگره برسد.
این بودجه، شامل 65 میلیارد دلار برای مراقبت های پزشکی در یکهزار و 300 مرکز بهداشتی ویژه در سراسر آمریکا است که 9 میلیون و 100 هزار کهنه سرباز را تحت پوشش دارند. این مبلغ، 6.3 درصد افزایش نسبت به امسال نشان می دهد.

*** بهداشت
** تغییر: 3 درصد افزایش
* شرح
کل بودجه بهداشتی آمریکا یک تریلیون و 150 میلیارد دلار در نظر گرفته است شده که 78 میلیارد دلار آن باید به تصویب کنگره برسد.
دولت پیشنهاد کرده است برای مقابله با شیوع اعتیاد به هروئین و سوء استفاده از مسکن های نیازمند تجویز پزشک، یک میلیارد دلار در مدت دو سال هزینه شود.
از دیگر نکات تازه در بودجه بهداشتی آمریکا، می توان به تقاضای 500 میلیون دلار پول برای کمک به افزایش دسترسی مراکز درمانی برای کسانی اشاره کرد که به بیماری های شدید روانی مبتلا هستند.

*** آموزش
تغییر: 1.9 درصد افزایش
* شرح
کل بودجه آموزشی آمریکا 79 میلیارد و 400 میلیون دلار است که بیشتر آن باید به تصویب کنگره برسد. دولت از جمله صندوقی چهار میلیارد دلاری را برای سه سال درخواست کرده است تا برنامه گسترش آموزش رایانه از مهدکودک تا دبیرستان را اجرا و به آموزش مدرسان کمک کند.
بودجه پیشنهادی، مبلغ 24 میلیارد و 400 میلیون دلار نیز برای اجرای قانون آموزشی اوباما که پارسال تصویب شد در نظر می گیرد. قانون جدید، جایگزین قانون No Child Left Behind (هیچ کودکی خارجی از پوشش نیست) می شود که توسط دولت جرج بوش طراحی و اجرا شده بود.

*** کشاورزی
** تغییر: 5.3 درصد کاهش
* شرح
کل بودجه کشاورزی آمریکا 155 میلیارد و 400 میلیون دلار در نظر گرفته شده است. در لایحه اوباما، صندوقی به ارزش 12 میلیارد دلار در نظر گرفته شده که وظیفه اش کمک به برنامه تابستانی غذا به کودکان خانواده های کم درآمد خواهد بود. تقریبا 22 میلیون کودک خانواده های کم درآمد در ایالات متحده، در طول سال تحصیلی، تحت پوشش طرح غذای رایگان یا غذای ارزان هستند. اما تنها بخش کوچکی از این جمعیت در زمان تعطیلی مدارس غذای رایگان دریافت می کنند. صندوق یادشده، مبالغی را تابستان ها در کارت های اعتباری شارژ می کند که تنها برای خرید از فروشگاه های خوراک و خوار و بارفروشی قابل استفاده خواهند بود.

در لایحه پیشنهادی اوباما، بودجه سازمان حفاظت از محیط زیست 5.5 درصد، وزارت امنیت داخلی «دو دهم درصد» و مسکن و شهرسازی «هفت دهم درصد» افزایش یافته و بودجه وزارت دادگستری 4.8 درصد کاهش یافته است.
بودجه ای که باید به تصویب کنگره برسد، به بخشی از لایحه اشاره دارد که شامل مجوزهای پیشین کنگره یا پروژه های پیشتر تصویب شده در کنگره نمی شود.
نظرات بینندگان