arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

مسکو: فقط ایران و روسیه با داعش مقابله می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا نه قطعنامه سازمان ملل و نه دعوت دمشق را برای مقابله با تروریست‌های داعش در خاک سوریه در اختیار دارد.

اولگ سیرومولوتوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرد: در حالی که روسیه عملیات نظامی خود در سوریه را به درخواست بشار اسد آغاز کرده ولی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا نه از سوی دمشق دعوت شده و نه قطعنامه سازمان ملل را برای مقابله با داعش در خاک سوریه، در اختیار دارد.

وی در ادامه افزود: تنها ایران و روسیه دو کشوری هستند که عملیات نظامی علیه داعش در خاک سوریه را به صورت مشروع و قانونی انجام می دهند.

این مقام ارشد روسی گفت: این مساله غیر ممکن است که درباره قانونی بودن تلاش های ضد تروریسم در سوریه از سوی هر کشور خارجی دیگری غیر از ایران و روسیه صحبت کنیم. ائتلاف ضد داعش که توسط آمریکا تشکیل شده، این مشروعیت را ندارد چرا که نه شورای امنیت چنین اجازه ای داده و نه دولت مشروع سوریه از این ائتلاف دعوت کرده است تا در خاک این کشور علیه داعش بجنگد.

روسیه از اواخر سپتامبر تاکنون حملات هوایی گسترده ای را علیه تروریست های داعش آغاز کرده است.

وی در ادامه در خصوص همکاری روسیه و ترکیه برای مقابله با تروریسم، اظهار داشت: این برای مسکو و آنکارا غیر ممکن است تا در شرایط کنونی عملیات مشترکی را علیه تروریسم انجام دهند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: همکاری بین روسیه و ترکیه در مقابله با تروریسم در شرایط کنونی غیر ممکن است و بیشتر یک مساله فانتزی است تا یک واقعیت.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه در نوامبر گذشته، متشنج شده است.

روسیه خواستار عذرخواهی رسمی آنکارا به خاطر این اقدام شده و تهدید به اتخاذ تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه آنکارا کرده است ولی اردوغان نیز در مقابل خواستار عذرخواهی روسیه به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه شده است.

نظرات بینندگان