arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

روزنامه مشایی و مسابقات كشتی زنان در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه تازه وارد تماشا-مربوط به طیف مشایی- در گزارشی با تیتر "مسابقات كشتی زنان درایران!" تحلیل جالبی از تلاش فدراسیون كشتی برای عبور از یك غیر ممكن ارائه داده است. این روزنامه همچنین در روتیتر این گزارش عبارت "تلاش فدراسیون برای عبور از یك غیر ممكن" را نیز برگزیده است.

به گزارش پارس توریسم، این روزنامه بااشاره به اینكه نزدیك به ده سال است ایران به دلیل همزمانی مسابقات كشتی مردان و زنان از میزبانی رقابتهای جهانی كشتی باز مانده است نوشت: برگزاری مسابقات كشتی زنان فارغ از همه موانع ومشكلات، خلاف موازین واعتقادات اسلامی ایران است تا جایی كه تاسیس باشگاه كشتی زنان نیز فارغ از طرفدارانی كه داشت با مخالفت جدی افكار عمومی و مراجع تقلید مواجه شد.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده: اما بااین حال میزبانی مسابقات قهرمانی جهان وسوسه ای است كه ذهن مدیران كشتی و رزش را به خود نشغول كرده است. میزبانی بارعایت همه جوانب، پایبندی به اصول ولرزشهای اسلامی و در نهایت جلب نظر فیلا.

در شرایط فعلی بحث حضور زنان در رقابتهای جهانی كاملا منتفی است اما با توجه به اینكه در ایران زنان با پوشش اسلامی در رشته های متعددی مسابقه می دهند و عوامل اجرایی برگزاری این رقابتها نیز خانم هستند به نظر می رسد پتانسیل برگزاری مسابقات كشتی زنان درایران وجود دارد.

در بخشهای پایانی گزارش روزنامه تماشا نیز آمده كه: تنها مسئله موجود محل برگزاری مسابقات كشتی زنان است. سوالی كه گویا محمد رضا یزدانی خرم راه چاره ای برای آن یافته است.

هر چند كه شخص رییس فدراسیون هیچ عجله ای برای رسانه ای كردن آن ندارد. اما گفته می شود ورزشگاه آرارات، مجتمع ورزشی اقلیتهای مذهبی درایران برگ برنده یزدانی خرم است. جایی كه می توان مسابقات كشتی زنان قهرمانی جهان را با تماشاگر وعوامل زن برگزار و رضایت مارتینی را هم جلب كرد.

گفته می شود یزدانی خرم قصد دارد این پیشنهاد را به فیلا و مارتینی بدهد اما پیش از هر اقدامی مصر است از مسئولان عالی رتبه نظام و مراجع تقلید مجوز بگیرد. اگر رییس فدراسیون كشتی بتواند این برنامه اش را عملی كند قطعا به نقطه عطف كارنامه 23سال حضور درراس فدراسیونهای ورزشی اش خواهد رسید.

نظرات بینندگان