arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

لوران فابیوس از وزارت خارجه فرانسه کنار رفت/سگولن رویال اصلی‌ترین گزینه جایگزینی فابیوس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه امروز رسما اعلام کرد که دولت این کشور را ترک می‌کند.

به گزارش فارس، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که از دولت این کشور کناره‌گیری می‌کند. 

به نوشته پایگاه «آر‌تی‌ال»، فابیوس که از سال 2012، همزمان با روی کار آمدن فرانسوا اولاند ریاست دستگاه دیپلماسی فرانسه را بر عهده گرفت، از ماه آینده میلادی ریاست شورای قانون اساسی فرانسه را بر عهده بگیرد. 

ساعتی بعد از اعلام استعفای فابیوس، دولت فرانسه رسما اعلام کرد که وی به ریاست شورای قانون اساسی منصوب شده و از ماه آینده کار خود را در این سمت آغاز می‌کند. 

روز گذشته «استفان لوفول» سخنگوی دولت فرانسه از تصمیم دولت برای تغییر در کابینه خبر داد و گفت «ژان لوئی دوبره» رئیس شورای قانون اساسی این کشور، که از سال 2007 این سمت را بر عهده داشت، از سمت خود کنار می‌رود. 

خبرگزاری فرانسه نوشته است که کنار رفتن فابیوس، بخشی از تغییرات گسترده‌تر در ترکیب کابینه است. این چندمین بار است که اولاند دست به تغییر در ترکیب کابینه می‌زند. 

سگولن رویال، گزینه اصلی برای جایگزینی فابیوس

به نوشته آر‌تی‌ال، در حال حاضر اصلی‌ترین گزینه برای جایگزینی فابیوس، «سگولن رویال» از برجسته‌ترین سیاستمداران زن فرانسه، است. 

رویال در سال 2007 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد، اما نتیجه را به «نیکلا ساکوزی» واگذار کرد. وی به مدت 30 سال، از سال 1987 تا 2007، همخوانه فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور کنونی فرانسه بود. 

نظرات بینندگان