arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

سرلشکر صفوی: اعزام نیروی سعودی به سوریه مانور تبلیغاتی احمقانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره اظهارات اخیر حاکمان آل سعود گفت: اینکه گفته شده رژیم آل سعود می‌خواهد به سوریه لشکر اعزام کند، یک مانور تبلیغاتی احمقانه است، اگر آنها می‌توانستند در یمن وارد می‌شدند.

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا که بعنوان سخنران یوم الله 22 بهمن استان همدان در اجتماع پرشور راهپیمایان سخن می گفت، با اشاره به حماسه حضور مردم در این راهپیمایی، اظهار داشت: حماسه شما مردم در این راهپیمایی سرمایه عظیم و ظرفیت استراتژیک انقلاب اسلامی برای دفع توطئه های جدید دشمنان علیه ملت و کشور عزیزمان ایران است.

سرلشکر صفوی در ادامه با تبیین تاثیر و بازتاب انقلاب اسلامی در تغییر و تحولات قدرت، سیاست و فرهنگ در محیط بین‌المللی و منطقه‌ای و ملی، گفت: پیروزی انقلاب کبیر اسلامی شما مردم به رهبری حضرت امام(ره) و گذشت 37 سال از آن یک پدیده و رخداد بزرگ ژئوپلیتیکی در مناسبات قدرت، سیاست و فرهنگ در مقیاس جهانی و منطقه ای و ملی بود و انقلاب اسلامی باعث فرو پاشی نظام دو قطبی قدرت در جهان شد.

وی افزود: هم اکنون جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و به فضل الهی قدرت جهان اسلام در قرن حاضر بروز و ظهور خواهد کرد و هم اکنون دیگر فرهنگ لیبرال دمکراسی غربی و اقتصاد سرمایه داری غربی الهام بخش برای نجات بشریت از فقر و بی عدالتی و جنگ افروزی نیست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: انقلاب اسلامی با گشودن فضایی سرشار از امید و نشاط در بین ملتها و جوامع دیگر پیام و منشوری نجات بخش ، فراتر از جغرافیای ایران را فراروی ملتها قرار داد و راه استکبارستیزی و حق طلبی و رسیدن به آزادی و استقلال را به ملت های اسلامی فلسطین ، عراق و یمن اموخت.

صفوی گفت: تفکر و روح انقلاب اسلامی و افکار حضرت امام و مقام معظم رهبری و استقامت شما ملت بزرگ ایران طی 37 سال گذشته توانسته است بعنوان یک پیام امید بخش و الهام دهنده از جغرافیای ایران خارج شده و تغییر و تحولات مبانی قدرت وسیاست و فرهنگ را تحت الشعاع خود قراردهد و مکتب مقاومت اسلامی را در منطقه شکل دهد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی جنگهای منطقه ای و نیابتی توسط قدرتهای فرامنطقه ای تصریح کرد: طی 50 سال گذشت امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای وابسته به امریکا مثل رژیم ال سعود و ترکیه با اعزام دهها هزار تروریست تکفیری جنگ نیابتی را راه اندازی کرده اند تا رژیم صهیونیستی اسوده خاطر در امنیت به سر ببرد تا زیر ساخت کشورهای اسلامی را نابود سازند و تبدیل به کشورهای سوخته وعقب افتاده شوند، اما به شما نوید پیروزی میدهیم که ملتهای محور مقاومت یعنی سوریه ، لبنان ، عراق ، یمن به سمت غلبه و پیروزی بر دشمنان در حال حرکت هستندو به فضل الهی ائتلاف امریکایی صهیونیستی و عربی در حال شکست است.

صفوی در ادامه با اشاره اظهارات حاکمان ال سعود گفت: اینکه گفته شده رژیم ال سعود می خواهد به سوریه لشکر اعزام کند ، یک مانور تبلیغاتی احمقانه است، اگر انها می توانستند در یمن وارد می شدند.

وی ادامه داد: ائتلاف ایران، روسیه، عراق، سوریه و حزب الله لبنان در حال پیروزی است و امریکایی‌ها بدانند این قدرت انقلاب اسلامی است که تعیین کننده سرنوشت منطقه به نفع مقاومت اسلامی منطقه است و به فضل الهی ایران قدرتمندترین کشور منطق غرب اسیا شده است.

صفوی با بیان انکه برخی سئوال میکنند که چرا ایران باید به عراق و سوریه کمک کند، گفت: اگر برای نابودی تروریستهای تکفیری در عراق و سوریه کمک نکنیم انها در مرزهای شرقی و غربی ما حضور پیدا خواهند کرد و عقلانیت سیاسی و نظامی انستکه امنیت خودمان را در انسوی مرزها تامین کنیم و به دفاع خودمان در مقابل تهدید رژیم صهیونیستی عمق ببخشیم.

وی افزود: هم اکنون جبهه عراق و سوریه و لبنان عمق دفاع استراتژیک ایران هستند و راهبرد سیاسی نظامی ائتلاف ایران ، روسیه ، عراق و حزب الله لبنان در مقابل جنگ نیابتی در حال پیروزی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به بیان تهدیدها و اسیبهای پیش روی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دشمنان بزرگ انقلاب اسلامی هم اکنون توطئه جدیدی را ساماندهی کرده اند که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در سخنرانی 25 شهریور امسال انرا مطرح و تبیین کردند.

وی ادامه داد: وقتی دستگاه های سیاسی و مدیریتی یک کشور تحت تاثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت ، انوقت همه ی تصمیم گیری ها در این کشور طبق خواست و میل و اراده مستکبرین انجام خواهد گرفت.

صفوی اظهار داشت: دشمنان بدنبال خسته کردن و نا امید کردن نیروهای انقلابی و ارزشی می باشند و القاء آنکه اگر می خواهیم وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور مان خوب شود باید تسلیم اهداف انها شویم و اقتصاد سرمایه داری را بپذیریم هستند.

سرلشکر صفوی ایجاد اختلاف بین مسئولین و مردم را از برنامه های دشمنان معرفی کرد و گفت: امریکا دشمن اول ملت ایران است و دست امریکا در خون شهدای ملت ایران و ملتهای عراق ، سوریه و فلسطین آغشته است. برخی به دنبال معرفی کردن دشمن به عنوان دوست هستند و نا اگاهی از حیله ها و نقشه های استکبار علیه ملت ایران ، از برنامه های دشمنان است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: از بزرگترین اسیب های اجتماعی پیش روی انقلاب عدم بهره برداری از ظرفیتهای خدادادی این کشور بزرگ برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.این مدیران لایق هستند که می توانند کسب و کار و تولید کشاورزی و صنعتی را در استانها راه اندازی کنند و جلوگیری کنند از ازدیاد جمعیت بیکار ان ، چرا که بیکاری منشاء بسیاری از فسادها است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان