arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

ظریف: غرب و منطقه باید خطر داعش را درک کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست بین المللی حامیان سوریه و همچنین اجلاس امنیتی مونیخ وارد شهر مونیخ شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف در جریان حضور در مونیخ پیش از برگزاری نشست بین‌المللی سوریه با تعدادی از وزرا و مقام‌های کشورهای شرکت کننده از جمله استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان طی امروز و فردا با برخی وزرای کشورهای عضو گروه پنج به‌علاوه یک دیدار و گفتگو خواهد کرد.

حسین امیر عبداللهیان معاون امور عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در این سفر ظریف را همراهی می‌کند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به این سوال که برخی طرف‌های شرکت‌کننده در اجلاس سوریه می‌گویند فرصت حل‌وفصل بحران سوریه تمام شده اما از سوی دیگر در روند مذاکرات کارشکنی می‌کنند، گفت: به نظر ما هم مدتی است ضرب‌الاجل گذشته و به واقع بحران سوریه به علت برخی سیاست‌های غلط و اصرار بر پیش شرط‌های غیر قابل حصول، غیر منطقی، نا‌معقول و غیر قانونی رسیدن به راه حل در سوریه عقب افتاده است.

ظریف با تاکید بر اینکه وقت تنگ است، افزود: کسانی که خارج از سوریه هستند وظیفه‌شان تسهیل روند صلح در سوریه است نه اینکه برای مردم این کشور شرط و شروط تعیین کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به کارشکنی‌هایی که در دور قبلی مذاکرات سوریه که منجر به تعلیق ادامه گفت‌وگو‌ها شد، افزود: اکنون در زمان بسیار مهمی قرار داریم و نیاز است مذاکرات با جدیت دنبال شود.

 ظریف مشخص شدن گروه‌ها معارض را از تروریست‌ها به منظور ادامه روند مذاکرات ضروری دانست و گفت: پیش از نشست امشب چند ملاقات دو جانبه مرتبط با بحث سوریه خواهیم داشت که نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، وزرای امور خارجه چین و روسیه از ان جمله است.

نظرات بینندگان