arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

کاربری جدید باغ‌ های اطراف تهران

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار، میوه های قاچاق با تریلی به حاشیه تهران آمده و به سردخانه‌های واقع در باغ‌ها می‌رود و از آنجا با وانت‌هایی که روی بار میوه‌های مجاز گذاشته شده و زیر آنها میوه های قاچاق است، به میادین می رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار، میوه های قاچاق با تریلی به حاشیه تهران آمده و به سردخانه‌های واقع در باغ‌ها می‌رود و از آنجا با وانت‌هایی که روی بار میوه‌های مجاز گذاشته شده و زیر آنها میوه های قاچاق است، به میادین می رود.

حسین مهاجران اظهار کرد: میوه‌های لیمو ترش پاکستان، انگور شیلی،گلابی و سیر چینی، پرتقال مصری، پاملو، شلیل، شاه بلوط ، آلوی و کدو حلوایی ترکیه به صورت قاچاق و آناناس،نارگیل، انبه، موز و  زنجبیل نیز به صورت قانونی به کشور وارد می شود.

وی  همچنین در ارتباط  با ورود  میوه‌های آمریکایی مانند سیب به میادین مرکزی میوه و تره بار گفت: سیب به کشور نمی‌آید و اگر هم آمده، بنده آن را ندیده ام.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بارادامه داد: هر کیلوگرم پرتقال مصری 7 هزار تومان، لیمو ترش پاکستان 10 هزار تومان، شاه بلوط ترکیه 16 هزار تومان، انگور شیلی 22 هزار تومان،کدو حلوایی ترکیه، پاملو، سیر و گلابی چینی 10 هزار تومان و آواکادوی ترکیه دانه ای 10 هزار تومان است.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که این محصولات وارد کشور می‌شود که  وضعیت تولید پرتقال داخلی مناسب است و نیازی به واردات نداریم همچنین ما خود سیر، لیمو ترش، گلابی و کدو حلوایی داریم.

مهاجران تصریح کرد: قیمت پرتقال مصری در حالی 7 هزار تومان است که پرتقال تامسون ما 2  تا 3 هزار تومان، پرتقال رسمی شمال هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان، پرتقال خونی هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان ، پرتقال رسمی جنوب 2 هزار و 500 تومان و پرتقال کم نظیر کوهستان جنوب ما با نام ناول 5 هزار و 500 تومان و گلابی ایران نیز 5 تا 6 هزار تومان به فروش می‌رود.

میوه‌های قاچاق به چه شکل می‌آید؟

وی در پاسخ به این سوال که میوه‌های قاچاق به چه شکلی به ایران می‌آیند گفت: این میوه ها با تریلی به حاشیه تهران آمده و به سردخانه‌های واقع در باغ‌ها می‌رود و از آنجا با وانت‌هایی که روی بار میوه‌های مجاز گذاشته شده و در زیر آنها میوه های قاچاق است، به میادین مرکزی میوه و تره بار می‌آید.

مهاجران اظهار کرد: فروشنده و خریدار نیز در میادین مرکزی میوه همدیگر را پیدا می‌کنند و در نهایت  میوه‌های قاچاق در مغازه های سطح شهر رویت می شود.

مقام مسئول بخش خرده فروشی میوه و تره بار گفت: «قانون در این زمینه می‌گوید که میوه های قاچاق زیر یک میلیون تومان را تنها ضبط کنید و برای آنها پرونده تشکیل ندهید. به این دلیل، افرادی که میوه قاچاق حمل می‌کنند هیچ وقت میوه را بیشتر از یک میلیون تومان (به میادین)نمی‌آورند.»

وی یادآورشد: در حال حاضر این باب برای کسی که بخواهد میوه را قاچاق کند، باز است  و در صورتی که این متخلفان از 10 بار خود 2 بارشان ضبط شود نیز، باز قاچاق میوه برای آنها به صرفه است. زیرا میزان سود آوری آنها از فروش میوه قاچاق بالا است و سود چند برابری از فروش به دست می آورند.

این مقام مسئول گفت: وقتی که از فردی میوه قاچاق گرفته می شود این علامت آن است که وی بازهم از این میوه ها دارد.بازرسی مرتب از این میوه های قاچاق را کشف می‌کند اما به مقصد اصلی آن آسیب نمی‌رسد.

وی در پایان همچنین گفت: این میوه های  قاچاق از هرکجا که به کشور وارد می شود، با تریلی می‌آیند. حال این تریلی به چه شکلی از مرز عبور می‌کند، آنهایی که مسئولیت دارند باید دنبال کنند. 

نظرات بینندگان