arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
الیاس نادران مطرح کرد؛

تداوم ریاست لاریجانی در مجلس بعد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 الیاس نادران در ارزیابی خود از ترکیب لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران گفت: من خودم در تدوین لیست نقشی نداشتم.

وی افزود:کسانی که تلاش کردند این لیست را ببندند جمع قابل توجهی از دوستانی هستند که از قدیم با آن‌ها آشنا هستم و به آن‌ها اعتماد دارم و می دانم تصمیمی که می گیرند عاقلانه و برای کشور مفید است. وی با بیان اینکه نظر منفی نسبت به لیست ائتلاف اصولگرایان ندارد افزود: طبیعی است که برخی افراد از لیست بیرون مانده اند قرار ما از اول هم همین بود که چهره های جوان و کارشناس صاحب نظر حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی در لیست باشند و ترکیبی در لیست وجود داشته باشد که بخشی از تجارب و مسئولیت ها به نسل های بعدی منتقل شود. ما باید فرصت دهیم تا جوان تر ها به صحنه رقابت بیایند و ایده هایشان را با مردم مطرح کنند. در مجالس گذشته هم عناصر جوانی در لیست بودند که رای آوردند. آقای بذرپاش در مجلس هشتم و ابوطالب در مجلس هفتم جزو همکارانی بودند که اثرگذار بودند .

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هرچه لیست ائتلاف اصولگرایان به سمت جوانگرایی برود بهتر است گفت: ما نباید مقهور شخصیت های سیاسی شویم و در افراد خاص و در یک مدار بسته درجا بزنیم بلکه باید فرصت دهیم تا جوان ها بیایند و خودشان را عرضه کنند. ایده من این بود که 15 نفر از لیست از جوان ترها باشند. نادران درباره وزن گرایش های مختلف اصولگرایی در لیست ائتلاف نیز یادآور شد: من برآوردی در این زمینه نداشتم اما از اسفندماه سال گذشته که جلسات ائتلاف شکل گرفت اصل بر این بود که اگر از اعضای مجموعه ها کسی در لیست نبود گلایه مندی وجود نداشته باشد و بنابر شایسته سالاری باشد تا ترکیب لیست برای مجلس مفید و موثر باشد. به نظر می‌رسد که سعی شده این موضوع رعایت شود.

وی در پیش‌بینی خود از ترکیب مجلس آینده نیز گفت:‌مجلس آینده به لحاظ گرایش های سیاسی تفاوت اساسی نخواهد کرد و به نظرم اکثریت قاطع همچنان با اصولگراها خواهد بود اما ممکن است اشخاص جای یکدیگر را بگیرند و مردم فرد اصولگرایی را به اصولگرای دیگر ترجیح دهند. من امیدوارم اصلاح‌طلبان بتوانند اقلیت قوی از آدم های کارشناس و با تجربه به مجلس بفرستند. نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: من امیدوارم از اصلاح‌طلبان اشخاص قوی از نظر کارشناسی به مجلس بیایند و به تدوین بهتر قوانین ونظارت بهتر و رفتار دولت کمک کنند تا تعادلی در مجلس از نظر گرایش های سیاسی به وجود بیاورند. نادران درباره گزینه های ریاست در مجلس آینده نیز یادآور شد : من فکر نمی کنم رقیب جدی برای ریاست آقای لاریجانی وجود داشته باشد و به نظرم اتفاق فوق العاده ای از این جهت نمی افتد.

نظرات بینندگان