arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

نمایشگاه اصفهان چگونه پاشنه آشیل گردشگری و سرمایه‌گذاری را مرتفع می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پروژه بزرگ شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان که امسال کلنگ زنی آن با حضور وزیر امور خارجه به مرحله اجرا قدم گذاشت، در پرونده کارکردهای خود، تقویت صنعت گردشگری تجاری را تعریف کرده است.

به گزارش تابناک اصفهان، سال‌هاست نام اصفهان در کنار ویژگی صنعتی بودنش به مقصدی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در ایران نیز تبدیل شده است و شرایط رکود حاکم بر صنایع در سال‌های اخیر این مزیت استان را در برابر صنعت به سوی رشد و ارتقا سوق داد.

هرچند زیرساخت های استان اصفهان برای جذب گردشگر به ویژه در بخش خارجی به خوبی فراهم نیست و هنوز کمبودهایی در این خصوص وجود دارد، اما هدف‌گذاری مسئولان شهری و استانی به سوی صنعت گردشگری و کسب درآمد از این راه، نویدبخش فراهم ساختن زیرساخت های لازم در این جهت شده است.

برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در استان اصفهان، از اقداماتی بوده که در لایه دوم اهداف خود همین مسیر را دنبال می‌کرد و توانسته در کنار فراهم کردن فرصتی برای تبادل فناوری و ایده‌ها، به جذب گردشگر نیز کمک نماید.

گردشگر صنعتی و تجاری در کنار صنعت گردشگری میراث فرهنگی و سلامت یکی از راه‌های اصفهان برای توسعه صنعت گردشگری خود است که اگر برای تحقق این مهم زیرساخت‌ها نیز فراهم شد، اهداف صد درصدی استان در این حوزه بیش از گذشته نمود عملی خواهد یافت.

می توان گرفت تا پیش از این برنامه‌ریزیه در سطح شهری و استانی برای ایجاد زیرساخت ها به صورت جدی پیگیری نشده است اما آغاز اجرای برخی پروژه‌ها هرچند در بخش عمرانی است اما شالوده توسعه زیرساخت‌ها را ایجاد می کند.

پروژه بزرگ شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان که امسال کلنگ زنی آن با حضور وزیر امور خارجه به مرحله اجرا قدم گذاشت، در پرونده کارکردهای خود، تقویت صنعت گردشگری تجاری را تعریف کرده است.

این پروژه که همزمان با آغاز دوره جدید مدیریت شهری در اصفهان آغاز شده است، در پایان همین دوره نیز به بهره برداری خواهد رسید. این ویژگی در میان پروژه های عمرانی اصفهان که به پروژه های تخت جمشیدی معروف شده‌اند، نشان از دغدغه و نیاز اصفهان به این بستر تجاری – گردشگری دارد.

هرچند زمان آغاز تا فرجام این پروژه بزرگ در اصفهان کوتاه است اما نگاه بلندمدت مسئولان نمایشگاه و مدیران شهری به این طرح، سبب خواهد شد تا یکی از مشکلات اصفهان در زمینه ماندگاری گردشگر نیز به خودی خود مرتفع گردد.

چالش، مسافران یک روزه یا یک شبه همواره به عنوان پاشنه آشیل صنعت گردشگری نصف جهان مطرح بوده است که با ساخت این نمایشگاه براساس پیش بینی مدیران مربوطه، مدت زمان ماندگاری مسافران از یک تا دو روز به یک هفته افزایش خواهد یافت.

در 22 بهمن سال 95 از مرحله اول نمایشگاههای بین المللی اصفهان شامل سالن علامه مجلسی و بخش رجیسترینگ بهره برداری خواهد شد که زمان بندی مشخص برای بهره برداری مرحله به مرحله از این طرح، به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از اتلاف زمان به شمار می رود.

گفتنی است؛زیربنای نمایشگاهی و خدماتی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، در فاز اول معادل 25 هزار متر مربع است که در فاز دوم تا 100 هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.
نظرات بینندگان