arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

جبیر: داعش فقط با برکناری اسد نابود می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: وزیر خارجه عربستان مدعی شد که تنها با برکناری بشار اسد می‌توان داعش را شکست داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:‌ شکست داعش تنها با برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت امکان پذیر است. هدف ما برکناری اسد است و این هدف را محقق خواهیم کرد.

وی مدعی شد: اسد مهمترین عامل جذب تندروها و تروریست‌ها در منطقه است و برکناری وی برای بازگرداندن ثبات به سوریه ضروری است!

الجبیر ادعا کرد: بشار اسد کسی است که با آزادی تندروها از زندان‌هایش و اجازه دادن به تروریست‌های داعش برای اجرای عملیات خود بدون جنگ با آن‌ها در تشکیل داعش نقش داشته و حتی به همکاری با تروریست‌ها پرداخته است.

وی گفت: بدون تغییر در سوریه داعش همواره وجود خواهد داشت. ما یک ائتلاف بین‌المللی و داخلی داریم و این ائتلاف در بمباران کردن داعش از بیش از 15 ماه پیش فعال بوده است اما نتوانسته‌ایم آن را شکست بدهیم. رهایی یافتن از بشار اسد فضای مناسبی را که برای فعالیت‌های داعش به وجود آمده، از بین خواهد برد.

وزیر خارجه عربستان اظهار داشت که داعش سازمان تروریستی است و بر اساس هیچ دین و اخلاق مبتنی نیست و این که گفته شده آن سازمانی اسلامی است، مغایر با واقعیت است.

الجبیر روز گذشته با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در حاشیه این نشست دیدار و درباره بحران سوریه و راه‌های پیشبرد حل سیاسی گفتگو کرد.

الجبیر همچنین درباره حل بحران یمن ابراز خوش بینی کرد و گفت: ما برای یک یمن یکپارچه و امن تلاش می‌کنیم.

وی در سخنان خود در نشست مونیخ درباره حقوق زنان در عربستان صحبت کرد و گفت: دادن اجازه رانندگی به زنان نیاز به زمان دارد.

الجبیر از سیاست کشورش در قبال زنان دفاع کرد و گفت که پیشرفتی در زمینه آموزش دختران حاصل شده است.

نظرات بینندگان