arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال شهادت "محمد قیق"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ستاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که "محمد قیق" خبرنگار بازداشت شده فلسطینی که از 80 روز پیش در زندان‌های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است، حالش رو به وخامت گذاشته است و هر لحظه احتمال شهادت وی وجود دارد.

هبه مصالحه، وکیل ستاد مذکور خاطر نشان کرد، قیق به صورت مداوم دچار حالت تشنج می شود و علایم شدید درد در تمامی قسمت های بدن به ویژه قفسه سینه‌اش مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خبرنگار بازداشت شده فلسطینی در مرحله به شدت خطرناکی به سر می برد و قدرت تکلم، شنوایی و بینایی خود را تا حد زیادی از دست داده است، تصریح کرد: هر لحظه احتمال اعلام خبر شهادت قیق وجود دارد؛ به ویژه که نگرانی های شدیدی نسبت به سکته مغزی او وجود دارد.

ستاد رسیدگی به حقوق اسرا و آزادگان فلسطین خواستار اعمال فشار شدید برای آزادی محمد قیق شده است.

این خبرنگار اسیر فلسطینی اهل کرانه باختری از تاریخ 21 نوامبر 2015 در بازداشت به سر می برد و در اعتراض به "بازداشت اداری" و بدون محاکمه خود بیش از 80 روز است که دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فیحاء چلچ، همسر این خبرنگار فلسطینی با اشاره به وضعیت جسمی بسیار خطرناک وی و درد شدیدی که او در ناحیه سینه و عضلات قلب خود احساس می کند، تصریح کرد: با توجه به کوتاهی مسئولان فلسطینی در قبال آزادی قیق، در صورت شهادت وی پیام تسلیت هیچ یک از مقامات فلسطینی از جمله محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رامی حمد الله نخست وزیر دولت فلسطین را قبول نخواهد کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان