arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

بهره برداری از سامانه هوشمند راهبری ناوگان عمليات در معدن چادرملو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به منظور افزایش راندمان نظارت و عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چادرملو ، سامانه هوشمند راهبری ماشین آلات  عملیاتی ( دیس پچینگ) در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو راه اندازی شد .
مهندس صحرایی مدیر معدن چادرملو در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر افزود :
امروزه در اکثر کشورهاي پيشرفته جهان سيستم‌هاي ناوبري تجهيزات به عنوان ابزاري قدرتمند جهت نظارت، رديابي و مدیریت ناوگان تجهيزات مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اينگونه سيستم‌ها با نمايش موقعیت و عملکرد تجهيزات لحظه به لحظه بر روي نقشه رقومي در مرکز کنترل، رديابي و  اطلاعات آن پردازش می شود.
وی گفت :  با توجه به اينكه قسمت عمده‌اي از تصميمات اخذ شده توسط مديران اجرايي به نوعي به اطلاعات مکاني و توصيفي ناوگان تجهيزات مرتبط است، لذا طراحي و اجراي سيستم مدرن جهت نمايش و کنترل اين وسايل به منظور تصميم‌گيري سريع و برنامه‌ريزي مدون بسیار  ضروري مي‌باشد.
مدیر معدن سنگ آهن چادرملو با اشاره به اینکه با نصب و راه اندازی این سیستم، راندمان ایمنی 5 الی 15 درصد افزایش و هزینه‌های عملیاتی نیز به همین میزان کاهش  می یابد ، از دیگر مزایای نصب و راه اندازی سامانه هوشمند راهبری ناوگان عمليات معدن را  کنترل آنلاين و لحظه‌اي ناوگان تجهيزات.

حفظ سابقه مسير و وضعيت تجهيزات و ثبت گزارشات مورد نياز.
محاسبه گزارشات مختلف ميزان کارکرد و عملکرد تجهيزات مانند مدت زمان روشن، خاموش، حرکت، توقف و مسافت طي‌شده.
کنترل ورود و خروج به محدوده‌هاي قابل تعريف و محاسبه کارکرد نسبت به محدوده.
گزارش عملکرد و آناليز رفتاري اپراتور.
 ارتباط دو طرفه متني و صوتي مرکز مديريت ناوگان با تجهيزات ناوگان.
امكان اعمال برنامه نگهداري و تعميرات بر روي ناوگان تجهيزات.

و داده‌کاوي، بهينه‌سازي و توزيع هوشمند ناوگان.
مهندس صحرای یادآوری کرد تمامی عملیات برنامه نویسی و نصب تجهیزات سخت افزاری این سامانه هوشمند توسط یک شرکت داخلی و گروهی از جوانان خلاق و نوآور ایرانی انجام شده است .
نظرات بینندگان