arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

واکنش نجار به اظهارات وزراي كشور شوراي همكاري خليج فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران در واكنش به اظهارات واهي و بي‌اساس وزراي كشور شوراي همكاري خليج فارس مبني بر دخالت ايران در امور بحرين تصريح كرد: اين اظهارات، اكاذيبي است كه آنها از قبل نيز به ايران نسبت مي‌دادند و اكنون كه مشكلات بسياري با مردم خود پيدا كرده اند به دنبال فرافكني هستند.

وزراي كشور شوراي همكاري خليج فارس اخيرا با صدور بيانيه‌اي در ابوظبي ضمن مطرح كردن ادعاي دخالت جمهوري اسلامي ايران در امور داخلي بحرين در خصوص سركوب گسترده مردم بحرين به دست نيروهاي عربستاني و استقرار نيروهاي عربستاني در خاك اين كشور اظهار داشتند كه استقرار نيروهاي 'سپر جزيره' براي حفظ ثبات و صلح در منطقه بوده و اين نيروها بنا به درخواست دولت بحرين در اين كشور مستقر شده‌اند. 

وزراي كشور اعضاي شوراي همكاري خليج فارس در اين جلسه همچنين در ادعايي بدون در نظر گرفتن نام تاريخي و بين‌المللي اين آبراهه بين المللي، خليج فارس را متعلق به خودشان دانستند! 

'مصطفي محمدنجار' در گفت‌وگوي با خبرنگار سياسي ايرنا با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران در منطقه طي سي سال گذشته نقش خود را به عنوان پاسداري از صلح، آرامش و امنيت نشان داده است، تاكيد كرد: ايران در امور داخلي هيچ كشوري دخالت نكرده است. 

وزير كشور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات منطقه موضع خود را دارد، اضافه كرد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند هنگامي كه شاهد كشتار ملتي توسط دولت آن كشور هستيم كه مردم خود را به گلوله بسته‌اند، جمهوري اسلامي ايران موضع فرهنگي و رسانه‌اي خود را خواهد داشت. 

همچنين محمدنجار در خصوص اين ادعاي بي‌اساس وزراي كشور شوراي همكاري خليج فارس كه در بيانيه خود خليج فارس را عربي دانسته‌اند، در پاسخ به اقدام اين كشورها در تحريف عامدانه و خصمانه نام تاريخي و بين‌المللي 'خليج فارس' و جعل نام بي‌مسما يادآور شد: خليج فارس هميشه خليج فارس بوده و خواهد ماند و اسناد آن از هزاران سال قبل موجود است. 

وي اينگونه اظهارات وزراي كشور شوراي همكاري خليج فارس را 'آب در هاون كوبيدن' توصيف كرد و متذكر شد: اين رفتار تحت تاثير نظام سلطه است به گونه‌اي كه عده‌اي مي‌خواهند اين موضوع را بزرگ‌نمايي كرده و بين كشورهاي منطقه اختلاف به وجود آورند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داریوش
|
UNITED STATES
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
1
آفرین بر نجار خوب گفتی
نظرات بینندگان