arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

اظهارات کاوه یغمایی درباره دلایل لغو کنسرتش در جشنواره فجر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی رسانه‌ها، دلیل لغو کنسرت را مشکل گروه ارکستر بیان کرده‌اند که من این مسئله را کاملا تکذیب می‌کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری کنسرت کاوه یغمایی در حالی در تالار وحدت برگزار شد که تنها یک روز مانده به اجرای وی، اخباری مبنی بر لغو این کنسرت در رسانه‌ها منتشر شد.

کاوه یغمایی در ابتدای این نشست، ضمن تشکر از حمایت‌های اهالی رسانه گفت: مهمترین مسئله‌ای که باید بیان کنم این است که از تمام کسانی که در رابطه با اجرای من اذیت شده‌اند، از گروه ارکستر تا مردمی که بلیت تهیه کرده‌اند و حتی عده‌ای که از شهرستان‌ها به تهران آمده‌اند، عذر می‌خواهم و امیدوارم با خبرهای خوب این خاطره بد را پس از بازگشت به ایران کمرنگ کنم.

وی افزود: مسئله دیگر این است که در برخی رسانه‌ها، دلیل لغو کنسرت را مشکل گروه ارکستر بیان کرده‌اند که من این مسئله را کاملا تکذیب می‌کنم. ارکستر در همین مدت کوتاه به خوبی با من همکاری کرد و کاملا آماده اجرا بود.

وی افزود: تقاضا دارم که این مسئله لغو اجرا را بر گردن بخش خاصی نیندازید. مشکل پیش آمده را در واقع مسئله فنی بیان می‌کنم و امیدوارم بتوانم بزودی آلبومی که در خارج از کشور در دست تهیه است را در ایران اجرا کنم.

وی افزود: من تمام این جریانات را وجود مشکلاتی از بافت‌های مختلفی که در موسیقی است، می‌دانم و باید بگویم در این فرصت کوتاه که جشنواره در اختیار ما قرار داده بود، امکان اجرا وجود نداشت و اگر این مسئله را به گردن کسی بیاندازم اشتباه محض من خواهد بود. این مسئله ممکن است برای هر گروهی پیش بیاید و من تأکید می‌کنم مشکلات فنی ما کم نبوده است.

وی  با وجود داشتن مجوز اجرای جشنواره  اظهار کرد: من برای اجرا در جشنواره تمام تلاشم را انجام دادم و از طرفی هم مسئولین جشنواره زحمات زیادی را کشیدند که اجرای ما به سرانجام برسد. اما متأسفانه برخی از گروه‌ها خیلی جشنواره را جدی نمی‌گیرند و اجرایشان را به بهترین نحو برگزار نمی‌کنند. ما اگر بخواهیم در بخش بین‌الملل اتفاق مهمی برایمان بیفتد، باید از طریق همین جشنواره رقابتی درست را داشته باشیم. 

در ادامه یغمایی در خصوص مسئله پرداخت خسارت جشنواره با توجه به این که لغو کنسرت از سوی وی صورت گرفته بود، بیان کرد: هیچوقت به جایی نرسیده بودم که خودم کنسرتم را لغو کنم. در رابطه با خسارت  هم هنوز مسئله‌ای مطرح نشده است، اما هر چقدر که باشد  آن را می‌پردازم و ناراحتی من برای مردمی‌ است که بلیت‌های کنسرت را تهیه کرده بودند.

وی ادامه داد: مبالغی که به گروه‌ها و خوانندگان در جشنواره پرداخت می‌شود، برابر با اجرای آن‌ها نیست. من برای لغو کنسرت هیچ گونه فشار سیاسی  نداشتم و تنها مسئله مربوط به صنعت موسیقی ما می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آلبوم جدیدم حدود یک سال دیگر منتشر می‌شود و عوامل آن از بهترین‌های موسیقی هستند که مراحل ضبط آن در کانادا سپری می‌شود و قرار است  که درایران این آلبوم منتشر شود. 

در ادامه این نشست حسین سروی مدیر هماهنگی یغمایی در رابطه با موضوع بازگشت پول بلیت‌ها به هواداران یغمایی بیان کرد: خریداران بلیت می‌تـوانند به سامانه‌هایی که بلیت را  تهیه کردند، مراجعه و از طریق پیامکی که به آن‌ها صادر می شود، در عرض یک هفته مبلغ پرداختیشان را دریافت کنند.

امیر بهاری همچنین در این نشست، در خصوص مسئله لغو کنسرت «شجاعت‌خان» بیان کرد: وی قرار بود در برج میلاد اجرایی داشته باشد که به دلیل مشکلات ویزا نتوانست به ایران بیاید. در واقع قرار بود وی ویزای ویژه بگیرد که پروسه اداری آن به طول انجامید و به همین خاطر در روز اجرا در ایران نخواهد بود.

وی افزود: اجرای گروه «تندر» هم در ارسباران لغو شد و جایگزین آن‌ها گروه «ماکان اشکوری» به اجرا خواهند پرداخت و کسانی که بلیت این اجرا را تهیه کرده بودند، می‌توانند از همان سامانه‌ای که بلیت را خریداری کرده‌اند، هزینه خود را دریافت کنند.

نظرات بینندگان