arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
مديرکل حفاظت محيط زيست استان اصفهان:

فولاد مبارکه سرمايه گذاري عظيمي درحفظ محيط زيست انجام داده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهندس ظهرابي مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در جريان بازديد از سرمايه گذاري ها و طرح هاي جديد زيست محيطي فولاد مبارکه ضمن ديدار با دکتر سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه تصريح کرد: فولاد مبارکه جزو شرکت هايي است که در راستاي مسئوليت اجتماعي خود، سرمايه گذاري عظيمي در حفظ محيط زيست انجام داده است.

ايشان افزود: فولاد مبارکه از گذشته جزء واحدهايي بوده که خود را متعهد به رعايت الزامات زيست محيطي دانسته است و با اجراي پروژه هاي زيست محيطي در کنترل آلاينده هاي هوا، تصفيه پساب ها و حتي انتقال پساب هاي شهري و تصفيه تکميلي آنها اقدامات خوبي انجام داده است.

مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان توجه و تعهد اين مجموعه به محيط زيست را قابل تقدير دانست و افزود: ماهيت کارخانجات فولادسازي اين است که آنها چنانچه الزامات مربوطه را رعايت نکنند مي توانند آلاينده باشند اما بخوبي مشاهد مي کنيم که اساساً شرکت فولاد مبارکه رعايت اين استانداردها را جزئي از مسؤليت هاي اجتماعي خود ديده و با سرمايه گذاري مناسب به آنها پايبند است.

مهندس ظهرابي در ادامه با اشاره به نقشه راهبردي سازمان محيط زيست براي صنايع و درجهت اهداف زيست محيطي، گفت: در ايجاد صنايع ما ظرفيتهاي زيستي محيطي استان را مخصوصاً در حوزه زاينده رود مد نظر داريم بدين منظور در اين خصوص تلاش ميکنيم فعاليتهاي مخرب متوقف شود، ضمن اينکه تمرکز زدايي از صنعت در بخش مرکزي و شعاع 50 کيلومتري اصفهان، ارتقاء تکنولوژي و کاهش مصرف انرژي براي توليدات، توسعه صنعت دانش بنيان و تبديل اصفهان از يک شهر صنعتي به شهر فرا صنعتي و ارائه دهنده تکنولوژي جزء برنامه هايي است  که درحال پيگيري است.

ايشان در پايان ضمن تشکر از مجموعه فولاد مبارکه و توجه اين شرکت نسبت به محيط زيست و اجراي برنامه هاي گسترده ايي که در بخش محيط زيست داشته اند، اظهار اميدواري نمود: نتايج مطلوب اجراي پروژه هاي زيست محيطي را در فولاد مبارکه کماکان شاهد باشيم.

مدير عامل فولاد مبارکه:
در فولاد مبارکه در کنار کار و توليد ، محيط زيست را به عنوان يک امانت مراقب هستيم
در جريان اين ديدار دکتر سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه به تبيين فعاليتهاي زيست محيطي شرکت پرداخت و گفت: در فولاد مبارکه در کنار کار و توليد ، محيط زيست را به عنوان يک امانت مراقب هستيم و اين تفکر نهادينه شده است.
مدير عامل فولاد مبارکه  تصريح نمود: اگر به چشم انداز و اهداف شرکت نگاه کنيم يکي از آيتم هاي مهم ، توجه به بهبود مستمر محيط زيست است و گواهينامه ها و جوايزي جهاني که تاکنون دريافت نموده ايم خصوصاً در جايزه  EFQM  حاکي از اين موضوع است که در اين مسير گام هاي خوبي در شرکت برداشته شده است زيرا در اين موارد شرکت مي بايستي طبق مستندات جوابگوي استانداردهاي زيست محيطي باشد.

دکتر سبحاني افزود: با اجراي پروژه هاي زيست محيطي و صرف هزينه هاي زياد در شرکت در اين راستا انتظار است بين صنايعي که در اين خصوص اقدام ننموده اند با شرکتهاي فعال در اين زمينه از جمله فولاد مبارکه تفاوت باشد.

ايشان با اشاره به نقص قوانين زيست محيطي گفت : اگر واحدي ازيک مجموعه بزرگ آلاينده شناخته شود ، مي بايستي جريمه  زيست محيطي آن بصورت درصدي و نسبت به آن واحد وضع شود، ولي متأسفانه قانون فعلي از چنين شرايطي برخوردار نيست و در جلسه اي که با حضور رييس سازمان محيط زيست کشور داشتيم، ايشان نيز اين نقص را عنوان نموده و دستور پيگيري نيز صادر نمودند، ضمن اينکه در صورت آلاينده بودن يک واحد، جريمه زيست محيطي آن بايد براي برطرف نمودن آن مغايرت زيست محيطي صرف شود.

ايشان در پايان با اعلام آمادگي شرکت براي حضور کارشناسان اداره محيط زيست درهر زمان در شرکت فولاد مبارکه ، تأکيد کرد: با فعاليتهاي بهبود مستمر زيست محيطي و تکميل پروژه هاي مورد نظر در اين رابطه همواره در جهت حفظ محيط زيست کمافي السابق تلاش نموده ايم.
نظرات بینندگان