arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

یارانه، امشب واریز می شود/ تمدید مهلت فاقدان کارت‌ملی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یارانه بهمن ماه در حالی ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که فاقدان کارت ملی فرصت دارند تا 15 اسفند ماه برای تعیین تکلیف خود مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، در ماه اخیر وزارت"تعاون، کار و رفاه اجتماعی" در اطلاعیه ای، مهلتی را برای تعیین تکلیف یارانه بگیران بالای 18 سال که فاقد کارت ملی هستند، تعیین کرد.

این وزارتخانه به عنوان متولی شناسایی و غربالگری یارانه بگیران پردرآمد، اعلام کرد که بر اساس ماده (4) آیین نامه اجرایی از ماده (7) قانون هدفمند سازی یارانه ها، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند.

در ادامه ربیعی - وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی - با هشدار به این افراد تاکید کرد که افراد فاقد کارت ملی باید تا 15 بهمن‌ماه تعیین تکلیف شوند، در غیر این صورت یارانه آنها حذف خواهد شد.

وی همچنین از اینکه درحال حاضر دو میلیون نفر فاقد کارت ملی بوده و اصلا تکلیف مشخصی ندارند سخن گفت و بازهم تاکید کرد که اگر این دو میلیون نفر تا مهلت تعیین شده، تکلیف خود را مشخص نکرده و کارت ملی و شماره ملی دریافت نکنند، به‌طور حتم یارانه آنها حذف خواهند شد.

در حالی با تاکید وزیر به نظر می رسید که فاقدان کارت ملی در ماه جاری از دریافت یارانه محروم شوند که بر اساس اعلام وزارت "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" به ایسنا، این مهلت تا 15 اسفند ماه تمدید شده است. در این شرایط فاقدان کارت ملی نیز در ماه جاری یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

نظرات بینندگان