arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
روزنامه روسی:

ایران قصد خرید 8 میلیارد دلار تسلیحات روسی دارد

یک روزنامه پرشمارگان روسی به نقل از مقام های روسیه اعلام کرد: ایران قصد خرید انواع تسلیحات از روسیه به ارزش هشت میلیارد دلار را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، روزنامه «کامرسانت» چاپ امروز (سه شنبه) با اشاره به حضور سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مسکو، نوشت: وزیر دفاع ایران با «سرگئی شایگو» همتای روس خود و «دمیتری راگوزین» معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه دیدار می کند و به گفته یک مقام نزدیک به کاخ کرملین با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار خواهد کرد.
روزنامه روسی به نقل از مقام های عرصه همکاری های فنی -نظامی روسیه نوشت: طرف ایرانی می خواهد از روسیه تسلیحات و ادوات جنگی به ارزش بیش از هشت میلیارد دلار خریداری کند.
این مقام ها خاطرنشان کردند: دیدار وزیر دفاع ایران از مسکو باید برخی از معاملات کلیدی با روسیه را پیش ببرد و تهران فهرستی از تسلیحات و تجهیزات نظامی مورد نیاز را به مسکو تحویل داده است.
روزنامه روسی نوشت: بر اساس اطلاعات خبرگزاری روسی «اینترفاکس-ای.وی.ان»، طرف ایرانی علاقمند به خرید جنگنده های روسی از نوع «سوخو-30اس.ام» - و بومی سازی آن در آینده -، هواپیماهای اموزشی «یاک-130»، بالگردهای «ام.آی-8» و «ام.آی-17» و سامانه های موشکی سطح به دریا «باستیون» مجهز به موشک های مافوق صوت «یاخونت»، ناو از نوع فرگات و زیردریایی های دیزلی و برخی تسلیحات دیگر است. 
در گزارش کامرسانت آمده است: سردار دهقان پیش از سفر به روسیه از تصمیم ایران برای خرید جنگنده های روسی از نوع «سوخو-30اس.ام» خبر داد و گفت که می خواهد در مورد مشارکت و ساخت هواپیمای نظامی توافقنامه امضا کند.
روزنامه روسی در ادامه گزارش خود به نقل از امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نوشت: ایران همچنان علاقمند به خرید تانک های تی-90 روسی است و باید تحویل فناوری ساخت به طرف ایرانی این تانک از شرایط معامله باشد.
در گزارش همچنین خاطرنشان شده است که وزیر دفاع ایران افزون بر مذاکره با طرف روسی در باره طرح های جدید از وضع اجرای قراردادهای اجرا شده که بزرگترین آن تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-300 پی.ام.او-3 به ایران به ارزش حدود یک میلیارد دلار است مطلع خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان