arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰
ادعای روزنامه ی آمریکایی در مورد

"تلاش های بی نتیجه قالیباف و مشایی برای ارتباط با امریکایی ها"

منابع واشنگتن پست می گویند که مشایی چندین سیگنال فرستاده و مشخص کرده است که او می خواهد با نماینده امریکایی ها دیدار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیوید ایگنیشس در واشنگتن پست نوشت: اسفندریار رحیم مشایی رییس دفتر محمود احمدی نژاد که نقشی کلیدی در مناقشات اخیر در ایران داشت گزینه جانشینی احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.Ir، در ماه ها ی اخبر گفته شده است که مشایی اقدام به آغاز ارتباطاتی برای مذاکره با امریکا کرده است. این حرکت در پی تلاش های احمدی نژاد در سال 2009 برای یافتن راه حلی بر سر مناقشه ی با غرب است.

یک تحلیلگر مطلع گفت: احمدی نژاد از ته دل خواستار به رسمت شناخته شدن در خارج از کشو است و مشایی ابزار اوست.

منابع واشنگتن پست می گویند که مشایی چندین سیگنال فرستاده و مشخص کرده است که او می خواهد با نماینده امریکایی ها دیدار کند. 

این در حالی است که مقامات امریکا می گویند که دیداری صورت نگرفته است

از سویی، واشنگتن نمی داند که مشایی از طرف یا نماینده چه کسی است یا برنامه او برای مذاکرات چه می تواند باشد.

البته رئیس جمهور امریکا از پیشنهاد خود مبنی بر مذاکره با ایران دست بر نداشته است . اما این برای امریکا می تواند خطرناک باشد و ریسک داشته باشد که مشغول مذاکرات شخص خاصی شود.این احتمالا توضیح مقامات امریکا برای عدم دیدار با مشایی است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.Ir،واشنگتن پست می افزاید: مشایی به عنوان یک عامل باهوش که مانند احمدی نزاد، روحانیون به او اعتمادی ندارند، توصیف شده است.

این روزنامه آمریکایی در پایان می نویسد: مشایی تنها کسی نیست که علاقمند به دیدار با امریکایی هاست، گفته شده است  که سیگنال های مشابهی سال گذشته محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و رقیب احمدی نژاد به امریکایی ها فرستاده است که ظاهرا نتیجه نداشته است.


مترجم: روح الله فقیهی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
1
الوووو الوووووووو آمریکا
تورو خدا یکی گوشی را برداره
ناشناس
|
CANADA
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
0
درود بر احمدی نژاد
نظرات بینندگان