arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
در کنفرانس خبری با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا:

ظریف: نتیجه مذاکرات سوریه در اتاق مذاکره تعیین می‌شود، نه در ریاض

وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس کمیته روابط خارجی اروپا در بروکسل اعلام کرد که نتیجه مذاکرات سوریه در داخل اتاق مذاکره تعیین می‌شود و نه در پایتخت کشورهایی مانند عربستان.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با المار بروک، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا گفت: در سوریه حکومت مشروعی وجود دارد که توسط سازمان ملل به مشروعیت شناخته شده است. آنهایی که در سوریه بدون مجوز یک دولت مشروع عمل می کنند، قوانین بین‌الملل را نقض می کنند.

ظریف ادامه داد: ایران نیروی نظامی در سوریه آنگونه که ادعا می شود ندارد. ما در آنجا مشاور نظامی به دعوت دولت این کشور داریم. ما این مشاوران نظامی را زمانی خارج می کنیم که دولت محلی این اقدام را ضروری بداند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: آنچه در سوریه ضروری بوده اجازه به برقراری آتش بس است؛ اجازه برای گفتگوی سیاسی ببن مردم سوریه. باید دیکته کردن مفاد گفتگوی سیاسی متوفق شود.سوری ها باید تصمیم را بگیرند. خارجی ها نمی توانند بگویند نتیجه مذاکرات چیست؟

وی با بیان اینکه نتایج مذاکرات توسط سوری‌ها در داخل اتاق مذاکره تعیین خواهد شد نه در پایتخت های کشورهای منطقه بویژه ریاض گفت: ما برای مردم سوریه تصمیم نخواهیم گرفت. آنها نیز نمی توانند برای مردم سوریه تصمیم بگیرند. اما اگر درباره نیروهای نظامی صحبت می کنیم باید بمباران یمن نیز متوقف شود؛ که بصورت روزانه علیه مردم یمن انجام می شود. دیگر اهداف نظامی در آنجا وجود ندارد.

ظریف تصریح کرد: غیر نظامی ها در یمن کشته می شوند و ما باید این فرآیند را هم اکنون متوقف کنیم و به ظلم هایی که در یمن صورت می گیرد پایان دهیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان