arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

ظریف: زمینه برای همکاری وسیع‌تر با اروپا فراهم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه تاکید کرد اتحادیه اروپا علاوه بر علاقه بر اجرای برجام و تضمین همکاری ها هم اکنون آماده همکاری در دیگر زمینه ها با ایران است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف پس از پایان برنامه های سفرش در بروکسل در جمع خبرنگاران اهداف و برنامه های این سفر را تشریح کرد.

وی با بیان این که در این سفر با مقامات مختلفی از اتحادیه اروپا و بلژیک دیدار کرد، گفت علاوه بر این 2 سخنرانی یکی در پارلمان و دیگری در موسسه وزارت خارجه بلژیک داشتم.

وی افزود: بحث ها از یک طرف حول محور همکاری های ایران و اتحادیه اروپا و بلژیک بعد از برجام بود.

ظریف گفت: پس از برجام علاقه زیادی را از سوی اتحادیه اروپا برای همکاری همه جانبه شاهد خواهیم بود همکاری های اقتصادی، سیاسی و منطقه ای.

وی افزود: بلژیک آمادگی جدی دارد در صنایع انرژی هسته ای و انرژی های تجدیدپذیر و تکنولوژی با ایران همکاری کند.

ظریف گفت: اتحادیه اروپا علاوه بر علاقه برای اجرای برجام و تضمین همکاری ها که یک نمونه آن اجرایی شدن سوئیفت بود و بانک های ما به سوئیفت متصل شدند. هم اکنون برای همکاری های دیگر کار می کند از جمله همکاری های بانکی که در دیدار با رییس پارلمان اروپا و همچنین دیدار با خانم موگرینی در این زمینه بحث و گفت وگو کردیم. افراط، جنگ یمن و سوریه نیز از جمله موضوعات دیگر بود که در این سفر درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

وی تاکید کزد: زمینه برای یک همکاری وسیع تر با کشورهای اروپایی فراهم است. این کشورها نقش ایران در منطقه و زمینه همکاری های جدی با ایران را به خوبی درک کرده اند و احساس می کنیم در آینده روابط خوبی در انتظار ایران و اروپاست.

نظرات بینندگان