arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

افزایش ۳۰۰درصدی کشفیات میوه قاچاق

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار تن میوه قاچاق کشف شده است که ۳۰۰ درصدی رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار تن میوه قاچاق کشف شده است که ۳۰۰ درصدی رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، سید علیرضا گلستانی زاده با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار تن میوه قاچاق کشف شده است، اظهارداشت: این رقم در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است که ۲۴۰۰ تن آن به میوه هایی از جمله پرتغال، لیمو ترش و سیب اختصاص دارد.

وی گفت: امسال  فقط از جنوب کشور ماموران، ۵۴ تن پرتغال و لیمو ترش قاچاق را کشف کردند. وی افزود: در مورد دیگری محموله ای که قرار بود از بندر شهید رجایی به مقصد ترکمنستان ترانزیت شود، در حال تخلیه در تهران کشف شد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علت افزایش قاچاق میوه در کشور را ورود این محصول در کنار دیگر کالاها از طریق ۳ هزار کانتینری که وارد گمرک می‌شوند، دانست و افزود: امکان بازدید همه این کانتینرها وجود ندارد.

گلستانی زاده اظهارداشت: اما برای کنترل قاچاق کوله بری با هماهنگی نیروی انتظامی در شرق کشور اقداماتی صورت گرفته است که در روزهای آینده شاهد آن خواهیم بود. وی افزود: موضوع قاچاق را باید پیش از مبادی تا سطح عرضه کنترل کرد و اینکه واحدهای صنفی غیر قابل کنترل است قابل  قبول نیست.

نظرات بینندگان