arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

معماری وارداتی بر فرهنگ ما تأثیر گذاشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: معماری وارداتی بر فرهنگ ما تأثیرگذار بوده که باید در این راستا سریع‌تر از گذشته چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش مهر، مهدی چمران پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح همایش ملی شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی تأکید کرد: معماری ایرانی و اسلامی نمادی است برای شناساندن خودمان به جهانیان و حتی برخی دیگر از معماری‌های دیگر کشورهای دنیا برداشتی از فرهنگ ما است.

وی ادامه داد: اما امروز از معماری خودمان فاصله گرفته‌ایم و فرهنگ ایرانی اسلامی را در معماری خودمان فراموش کردیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این‌گونه معماری وارداتی نه‌تنها با سبک زندگی و فرهنگ ما سازگار نیست حتی در ارتباطات ما نیز بیگانه است.

چمران یادآور شد: امروز گرفتار یک معماری شدیم که بی‌هویت است و تقلید کورکورانه می‌کنیم و حتی در برخی از مواقع این نوع تقلید را هم خراب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با این وضعیت معماری نمی‌توانیم حجاب خود را حفظ کنیم، گفت: زمانی که همه پشت یک پرده زندگی می‌کنند چگونه می‌توان حجاب خود را حفظ کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این وضعیت برای ما در حالی پیش‌آمده که معماری ایرانی و اسلامی دارای یک محتوای و مبانی قوی است نه اینکه امروز با یک تقلید کورکورانه اصل خودمان را نیز فراموش کنیم.

چمران تأکید کرد: زمانی که یک مسلمان و یک ایرانی خوب باشیم می‌توانیم معماری ایرانی و اسلامی را نیز داشته باشیم.

نظرات بینندگان