arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

1000 عنوان در 4 روز از نمایشگاه كتاب جمع شد!

تا روز هفدهم یعنی روز چهارم نمایشگاه، حدود 340 عنوان كتاب عربی و 600 عنوان كتاب لاتین از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شد كه به گفته كارشناسان بخش كمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه بیست و چهارم خیلی بیشتر از حد معمول حاوی مطالب انحرافی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرآنلاین نوشت: تا روز هفدهم یعنی روز چهارم نمایشگاه، حدود 340 عنوان كتاب عربی و 600 عنوان كتاب لاتین از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شد كه به گفته كارشناسان بخش كمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه بیست و چهارم خیلی بیشتر از حد معمول حاوی مطالب انحرافی بوده است. 

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب در حالی به نیمه‌های راه رسیده است كه خبرها حاكی از ورود و نفوذ كتاب‌هایی به این فرصت فرهنگی كشور است كه در جهت تخریب اعتقادات و باورهای ملت ایران تهیه شده است. حمله به منافع ملی و اعتقادات مذهبی اصلی‌ترین سرفصل‌های برخی كتب جمع‌آوری شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار ما قبل از آغاز نمایشگاه، از بین كتابهای عربی و لاتین تعداد قابل ملاحظه‌‌ای از اینگونه كتاب‌های منحرف به كشورهای خود بازگردانده شد ولی گویا این برخورد جدی مسئولان جواب‌گو نبود به طوری كه تا روز هفدهم یعنی روز چهارم نمایشگاه حدود 340 عنوان كتاب عربی و 600 عنوان كتاب لاتین از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شد كه به گفته كارشناسان بخش كمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه بیست و چهارم خیلی بیشتر از حد معمول بوده است.

در بخش عربی كتاب‌های جمع‌آوری شده با موضوع انحرافات دینی و عقاید به علت عقاید ضد شیعی، ترویج عقاید فرقه‌های ضاله مثل وهابیت، بهائیت، خرافه‌گرایی، شیطان‌پرستی جمع‌آوری شدند كه البته هنوز هم به نمایشگاه وارد می‌شود.

در بخش عربی كتاب‌هایی بسیاری به علت نادیده گرفتن تمامیت ارضی كشورمان جمع‌آوری شده است كه اغلب واژه جعلی و ساختگی خلیج ع - ر- ب - ی در كتاب‌ها و نقشه‌های خود درج كرده بودند. از دیگر كتاب‌های جمع‌آوری شده در بخش كتاب‌های عربی می‌توان به كتاب‌هایی اشاره كرد كه توسط نویسنده‌های سلفی و وهابی با هدف توهین به اهل بیت(ع) و پیامبر اكرم(ص) به چشم می‌خورد. در این كتاب‌های عربی كه در كنار ترویج دین‌های اختراعی شیخ‌نشین‌ها به شدت روی موضوع جدایی‌طلبی و تجریه‌طلبی اقوام ایرانی تاكید شده بود به سادگی برای رسیدن به این موضوع احادیثی از پیامبر(ص) نیز جعل شده است.

در میان كتاب‌های لاتین به طور مشابه همین موضوعات و عناوین دیده می‌شد ولی استفاده از تصاویر غیر اخلاقی و مدهای عجیب و غریب چاشنی كار شده بود. در این كتاب‌ها ترویج ادیان انحرافی مانند صوفی‌گری، بودائیسم، سیخیسم، بهائیت، شیطان‌پرستی و ... با تصاویر غیراخلاقی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ما، امسال همچنین مانند سال‌های گذشته برخی ناشران غربی در كتاب‌های متعددی كه در همان روزهای اول نمایشگاه از غرفه‌ها جمع‌آوری شد به شدت روی مسأله هسته‌ای ایران و القای تروریسم بین‌المللی حمایت شده از سوی مسلمانان(!؟) مانور داده بودند. در این كتاب‌ها مسلمانان حامی تروریست معرفی شده بودند و د - و - ل - ت اسرائیل (!) قربانی اصلی این تروریسم عنوان شده است!

همچنین در بسیاری از كتاب‌های جمع‌آوری شده توسط كمیته نظارت و ارزشیابی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب اسرائیل، كشوری(؟) مظلوم و صلح‌طلب معرفی شده كه گروه‌های حزب‌الله و حماس با پشتیبانی كشورهای مسلمان اقدامات تروریستی علیه این رژیم صورت می‌دهند. نكته جالب توجه در برخی از این كتاب‌‌ها تكرار مكرر افسانه هولوكاست به عنوان سمبل مظلوم نمایی یهودیان در كتاب‌هاست.

بنابراین گزارش، ایراد اتهام تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای به ایران و ناامن سازی منطقه و حتی توهین به مقامات عالی رتبه نظام نیز در برخی از این كتاب‌ها دیده می شد. در بین این كتابها معدود كتابهایی هم كشف شدند كه طائفه‌گری و قوم‌گرایی در مقابل شیعیان را ترویج می كردند كه برای این كار از توهین و كم رنگ كردن فضائل اهل بیت(ع) نیز دریغ نكرده بودند.


نمونه‌ای از كتاب‌های جمع‌آوری شده به شرح زیر است: 

Gems of Buddhism
Political Islam
Strange times in Persia
Arab-Israeli conflict
An atlas of middle eastern affairs
The Kurdish conflict
Confronting genocides
Nuclear weapons
Twelve days in Persia
The pursuit of pleasure
نظرات بینندگان