arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

معاون احمدی نژاد: اقدام دولت درادغام وزارتخانه ها قانوني است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی رئیس جمهور گفت: اقدام دولت در ادغام وزارتخانه ها قانونی است.

به گزارش انتخاب؛ لطف الله فروزنده در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: براساس اصل 133 قانون اساسی تعداد وزیران و حدود اختیارات آنان را قانون مشخص می کند. وی گفت: براساس ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه، مجلس دولت را مکلف کرده است که با ادغام یک یا چند وزارتخانه در یکدیگر شمار آنان را از 21 به 17 وزارتخانه برساند.

فروزنده افزود: ذیل این قانون نیز چنین آمده است که وظایف و اختیارات وزارتخانه های جدید را دولت تقدیم مجلس کند که ما نیز چنین عمل کرده ایم و 8 وزارتخانه در هم ادغام شده است. وی گفت: لایحه شرح وظایف و اختیارات این وزارتخانه ها در جلسه امروز دولت مطرح و تصویب شد که تقدیم مجلس می کنیم ؛ نمی دانم چرا برخی بحث ها مطرح می شود.

فروزنده افزود: طبق حکم 137 قانون برنامه چهارم نیز مجلس دولت را مکلف کرده بود که تشکیلات کلان را طراحی و لایحه مربوط به آن را به مجلس تقدیم کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: وقتی طبق ماده 53 دولت مکلف به ادغام برخی وزارتخانه ها شده در واقع اختیار این کار به دولت داده شده و از دولت تنظیم و ارائه لایحه ای برای ادغام خواسته نشده بلکه تنظیم لایحه ای برای اختیارات و وظایف خواسته شده است.

فروزنده گفت: ما هم لایحه اختیارات و وظایف این وزارتخانه ها را تقدیم می کنیم با این حال می گویند خلاف قانون عمل شده و این برای ما محل سوال است؟ ما کجا خلاف قانون عمل کرده ایم.
نظرات بینندگان