arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

نماینده مجلس : ادغام وزارتخانه ها تکیه به درآمدهای نفتی را کاهش می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : ادغام وزارتخانه ها و چابک سازی سازمانی و پویایی در عملکردها باعث می شود همزمان با کاهش تکیه به درامدهای نفتی ، واگذاری تصدی ها سریع تر و حجم دولت هم کوچک شود.

 به گزارش "انتخاب" ، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : اگر به دنبال کاهش سهم درآمدهای نفتی در هزینه های جاری دولت و کشور هستیم با کاهش تصدی های دولتی و واگذاری ها تحقق می یابد.

 وی افزود: اگر دولت کوچک شود و برای نمونه شرکت های بزرگ زیر مجموعه وزارت نیرو و وزارت نفت که قابل واگذاری هستند ، در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد طبعا نیاز دولت به درآمدهای نفتی هم کاهش می یابد و ساختار جدید هم گسترده نخواهد بود.

 فرهنگی گفت: اگر اجرای سیاست های کلی اصل 44 سرعت گیرد و مقاومت در مقابل واگذاری ها به حداقل برسد شکل گیری دولتی کوچک و پویا و کارآمد به زودی تحقق می یابد. وی اضافه کرد: البته ساختارهای نوین باید منسجم، شفاف، کارآمد و همراه با شرح وظایف دقیق و روشن باشد.

این نماینده مجلس از رسانه ها خواست با پرهیز از حاشیه ها و حاشیه سازی ها، تلاش کنند تا دولت و مجلس با دقت و به سرعت بتوانند سیاست های کوچک سازی دولت و کاهش تصدی ها و تکیه به درامدهای نفتی را به سرانجام برسانند.

 فرهنگی با بیان اینکه اقدام دولت در این زمینه قابل توجه و مهم است و همه باید تلاش کنیم این هدف تحقق یابد، گفت: بایدابهام ها نیز رفع شود و در انجام وظایف هم هیچ خلائی ایجاد نشود.
نظرات بینندگان