arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۳۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

فاطمه هاشمی: در بعضی از جاها پدرم نباید کوتاه می‌آمدند

فاطمه هاشمی معتقد است: در موضع‌گیری­های اخیرآقای هاشمی نگرانی‌های زیادی وجود دارد نشسته­است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فاطمه هاشمی معتقد است: در موضع‌گیری­های اخیرآقای هاشمی نگرانی‌های زیادی وجود دارد نشسته­است.

  به گزارش انتخاب به نقل از خبر، در ادامه بخش هایی از گفت گوی فاطمه هاشمی با ماه­نامه «نسیم بیداری» می آید:

*اصل نگرانی ایشان اسلام، انقلاب مردم و کشورهستند. بخشی از سیاست­ها که در چند سال گذشته اتفاق افتاده و اقداماتی که انجام می‌گیرد در جهت خدمت به مردم نیست وسبب افزایش معضلات و مشکلات کشور شده­است. آقای هاشمی باتجربه و ژرف­نگری که داشتند و موضع‌گیری­ها صحبت­هایی که در زمینه‌های مختلف می‌شد این احساس را داشتند که بسیاری از این برنامه‌ها در جهت رفاه و زندگی مردم نیست. مضافا بر اینکه ایشان معتقدند که دولت می­بایست طبق سیاست‌ها و توسعه کشورعمل کند. سیاست­های کلی سند چشم انداز یک برنامه مفصل و جامعی بوده  و رهبری هم آن را ابلاغ کردند، ولی متاسفانه دولت نهم و دهم آن را اجرا نکرده و این مساله هم باعث بروز مشکلات زیادی در کشور شده که ما امروز شاهد این مشکلات هستیم.

* آقای هاشمی می‌گویندحکومت اسلامی بدون رضایت و خواست مردم تحقق پیدا نمی‌کند. اگر شما نگاه بکنید به حدیث و روایتی که در نماز جمعه معروف خودشان در سال 88 مطرح کردند همین مساله مورد توجه بود.اصلا بحت ولایت فقیه امام هم در همین است. امام خمینی برنقش اساسی و محوری مردم در تحقق حکومت تاکید فرموده‌اند. از دیگر مواردی که باید اشاره کنم به ملاقات­هایی است که ایشان با رهبری دارند. آیت­ الله هاشمی می‌گویند که من باید مسائل و چیزهایی را که در جامعه می‌بینم با ایشان در میان بگذارم و نظرات خودم را بگویم، و راه حل برای آن مسئله پیدا کنیم ولی نهایتا هدایت امور و رفع تمام آن مشکلات را از اختیارات رهبری می‌بینند. یعنی می‌گویند ایشان آن قدرت را دارند و می‌توانند که هر جا مسئله‌ای پیش بیاید مدیریت بکنندو آن مشکل را حل کنند.

  *در مورد انتخابات سال 84 یا مجلس ششم که وارد شدند همیشه ما می‌گفتیم شما در انتخابات شرکت نکنید. می‌گفتند من اگر شرایطی را ببینم که اتفاقاتی بر علیه نظام ممکن است بیفتد و یا مشکلاتی با آمدن افراد مختلف برای نظام ایجاد شود من سعی خودم را می‌کنم. حالا انتخاب نشدم که نشدم.  ولی من باید این تعهدی راکه نسبت به خداوند و نسبت به مردمم دارم را انجام دهم.

* آقای هاشمی در سه دهه گذشته همواره در ساختار سیاسی وتصمیم­گیری کشور حضور داشته­است. ایشان چه در منصب سیاسی باشند چه نباشند، نقش خودشان را ایفا می‌کنند. اتفاقا چند روز پیش صحبتی را من از ایشان می‌خواندم که فکر می‌کنم، می‌توانیم به آن اشاره کنیم. آیت ­الله هاشمی در رابطه با ریاست مجلس خبرگان آقای مهدوی کنی گفته بودند، من در بعضی از موارد کوتاه می‌آمدم ولی آقای مهدوی کوتاه نخواهند آمد. من فکر می‌کنم در جریاناتی که اتفاق افتاد شاید در بعضی از جاها ایشان نباید کوتاه می‌آمدند که منتهی به این قضایا شود.

*هر چند که سخن گفتن درباره پدر بسیار سخت است اما من یک جمله بچگانه می‌گویم. او یکی از بهترین باباهای دنیاست و از نظر کلی اگر بخواهیم در مورد ایشان بگویم باید گفت ایشان سمبل صبوری، صداقت و صلابت هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
2
آقای هاشمی رفسنجانی اعتقاد دارند قشر فرهیخته و مطلع جامعه باید مرتبا دیدگاهایشان را در خصوص مسایل و مشکلات موجود به رهبری معظم انقلاب منتقل نمایند. اگرچه بیان دیدگاهها در حال حاضر هزینه هایی دارد و باید کسانی که اعتقاد به آرمان های انقلاب و نظام دارند آماده پرداخت این هزینه ها نیز باشند.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
2
آقای هاشمی اگر در انتخابات 88با توجه به سخنان احمدی نژاد کوتاه نمی آمدند الان چنین وضعیتی نداشتیم .هاشمی ستون اصلی انقلاب بوده وهستند . وقتی به ستون اصلی بی حرمتی شودمعلوم است به کجا می رود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
3
1
هاشمی زحمت زیادی برای این کشور کشیده ولی ریشه بسیاری از مصائب فعلی در زمان دولت ایشان بوجود امد
نعمت الله صداقتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
3
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم سر کار خانم فاطمه هاشمی
سلام علیکم
انشاء الله در آینده نه چندان دور مسائل پشت پرده انتخاب رئیس جمهور محترم در این دو دوره اخیر ریاست جمهوری توسط ایشان در زمان مناسب مطرح خواهد شد تا مردم ببینند پدر شما واقعا چه خدمت بزرگی به این نظام مقدس با گذشت و ایثار و فداکاری و صبوری و سکوت به موقع که لازمه یک مدیر عالی نظام می باشد انجام داد چون شرایط به اینگونه است که نمی شود هر مطلبی را در عموم و در هر شرایطی بیان کرد لذا برای اینکه خللی در حرکت در این سال جهاد اقتصادی صورت نگیرد در زمان مناسب پرده از اسرار چگونه گی انتخاب رئیس جمهور محترم و دلایل آن مطرح خواهد شد و در آن موقع مردم در خصوص عملکرد پدرتان به او افتخار خواهند کرد و مایه خجالت عده ای خواهد شد که حرف های نسنجیده و ناپخته و از روی احساسات زذند در آن روز باید ببینیم چگونه شرمنده خواهند شد شاید پدر تان صلاح ندانستند موضوعات را بدیل محرمانه بودن بعضی موارد برای شما باز گو نمایند ولی صبر پیشه گیرید و منتظر زمانی باشید که مسائل مطرح شود زیاد نگران جنجالهای اخیر نباشید انشاء الله مسیر حرکت رو به جلو با مدیریت رهبر معظم انقلاب و کار گروه مخصوص که در اینجا به ان نمی پردازیم و ورود روحانیت محترم و هماهنگی هایی که در خصوص تعامل مجلس و دولت صورت خواهد گرفت شاهد حرکات سریع و با نشاطی بین مردم و مسئولین در این سال جهاد اقتصادی خواهیم بود از خداوند متعال برای رهبر معظم انقلاب و مراجع عالی قدر و همچنین کسانیکه با گمنامی خود برای این کشور تلاش می کنند و نگرانی غیر از تلاش برای نظام و کشور و رسیدن شرایط مردم به جایگاه واقعی آنان را ندارندطول عمر خواهانم انشاءالله شاهد روزی باشیم که مردم را با چهره ای شاداب و دور از دغدغه های فکری و شاهد ایثار و فداکاری آنان و همچنین شاهد ایرانی اسلامی و قدرتمند باشیم انشاءالله آن روز دیر نیست در خاتمه برای پدرتان طول عمر و عنایت خداوند را برای ایشان خواهانم با کمال تشکر و قدردانی
نعمت الله صداقتی رزمنده و جانباز گمنام دوران دفاع مقدس
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
قربان صداقت شما عزیز رزمنده از جان گذشته .
همه اینها قبول . اما مردم هزینه های سنگینی در این رابطه متقبل شدند و بزرگترین انها تیشه ای بود که به ریشه دین و اعتقاد و اعتماد مردم زده شد که فکر نکنم تا سی سال دیگر هم بتوان به روز اول برگرداند .
و البته هنوز هم این زخم چرکین مداوا نمیشود و به خود ترمیم شدن ان اعتقاد دارند . اما زهی خیال باطل
حق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
1
از رزمنده وجانباز گمنام دفاع مقدس و همسنگرم تشکر میکنم
نظرات بینندگان