arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

لاوروف: آمريکا حق داشت بن لادن را در پاکستان بکشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی لاوروف روز چهار شنبه اعلام کرد آمریکا حق داشت که بدون اطلاع دادن به مقامات اسلام آباد، اسامه بن لادن را در خاک این کشور هدف قرار دهد.

به گزارش انتخاب؛ خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با روزنامه موسکوسکی نوووستی Moskovskie Novosti که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود تاکید کرد موضع مسکو در این زمینه بسیار ساده و روشن است.

پس از حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک، شورای امنیت قطعنامه ای تصویب کرد که در آن حق آمریکا برای دفاع مشروع به رسمیت شناخته شده و در این زمینه هیچ محدودیتی برای این کشور در نظر گرفته نشده است.

لاورف افزود عملیات کماندویی آمریکا برضد بن لادن در خاک پاکستان مبنای قانونی داشت. بسیاری از مقامات بلند پایه دولت پاکستان عملیات کماندوهای آمریکایی را برضد بن لادن در خاک کشورشان غیر قانونی دانسته و آنرا محکوم کرده و با تاکید بر این که مقامات ارتش امریکا برای انجام این عملیات مسئولان اسلام آباد را مطلع نکرده اند، این عملیات را کاملا غیر قانونی می دانند.

در عین حال مقامات آمریکایی اعلام کرده اند احتمال می رود که سرکرده شبکه تروریستی القاعده که چند سال در امنیت در منطقه ابوت اباد پاکستان زندگی می کرد، از حمایت برخی مقامات نظامی یا اطلاعاتی پاکستان برخوردار بوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه، نیز که قرار است امروز پنجشنبه با آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان در خصوص عملیات نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان برضد ‌سرکرده شبکه القاعده گفتگو کند، از ترور بن لادن ابراز خرسندی کرده و تاکید کرده است مرگ بن لادن تاثیر مستقیمی بر امنیت روسیه خواهد گذاشت.

به گفته مدودف، روسیه با توجه به قانونی که نوامبر سال دو هزار و نه تصویب کرد، برای دفاع از شهروندان و منافع ملی خود، حق مداخله نظامی را در هر کجای جهان برای خود محفوظ می دارد.
نظرات بینندگان